علمی فناوری 19:00 - 09 بهمن 1393
خروج برخی از دانشگاهها از گردنه رقابت، قرار گرفتن بدهکاران وام‌های دانشجویی در زمره بدهکاران بانکی و حذف نام رییس جمهور از نفرات برتر جشنواره فارابی از جمله اتفاقات مهم آموزش عالی در هفته ای که گذشت بود.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات متعددی بود.
 
دهه سوم فروردین اعلام نتایج اولیه دکتری/انتخاب رشته نیمه اول اردیبهشت 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌ نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز دهه سوم فروردین ماه سال 94 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
 
نتیجه تغییر نام موسسات غیر انتفاعی مشخص نشد/منتظر اعلام نظر شورای انقلاب فرهنگی هستیم 
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: هنوز نتیجه‌ای مبنی بر تغییر نام موسسات غیرانتفاعی اعلام نشده است و ما منتظر اعلام نظر شورای انقلاب فرهنگی هستیم 
 
بدهکاران وام‌های دانشجویی در زمره بدهکاران بانکی 
تقی زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: با توجه به بدهکاری دانشجویان و عدم پرداخت وام‌های دانشجویان، این افراد در زمره بدهکاران بانکی قرار می‌گیرند.
 
تقسیم بودجه بر اساس سیاست‌های هیئت امنایی 
امید معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: تقسیم بودجه در میان دانشگاه‌ها بر اساس سیاست‌های امنایی صورت می‌گیرد.
 
نگاه عادلانه مجلس به تمام حوزه‌های آموزشی در بودجه 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دقت بسیار بالایی در بررسی لایحه بودجه به خرج داده است و جلسات متعددی با مسئولین آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت علوم و وزارت بهداشت در همین خصوص داشته‌ایم.
 
نمره مردودی دانشجو در معدل حساب نمی‌شود 
نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: در آیین نامه جدید آموزشی پیشنهاد شد که نمره مردودی دانشجو در معدل آنها حساب نشود.
 
کسب رتبه برتر رئیس جمهور در جشنواره فارابی/ اسم رئیس جمهور در جشنواره فارابی نیست 
هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: رئیس جمهور رتبه برتر هفتمین جشنواره فارابی در حوزه امنیت ملی را کسب کرده اما به دلیل سمت اسم رئیس جمهور به عنوان نفرات برگزیده در جشنواره وجود ندارد. 
 
توزیع کارت کارشناسی ارشد پیام نور از اول اردیبهشت/ برگزاری آزمون 4 اردیبهشت 
توکلی مشاور سازمان سنجش گفت: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پیام نور اول اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.
 
400 هزار صندلی خالی ناشی از خروج برخی از دانشگاه‌ها از گردونه رقابت است 
جعفری سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که ناشی از رشد بیش از حد کمی در سال‌های گذشته و تعدد دانشگاه‌های زیاد در رشته‌های مشابه به لحاظ آموزشی است 
 
برنامه‌های دهه فجر اعلام شد/ تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) در روز ۱۴ بهمن 
هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های دهه فجر معاونت فرهنگی وزیر علوم در دهه فجر امسال اعلام شد.
  
ثبت‌نام 65 هزار عضو هیأت علمی در پرتال دانشگاه آزاد تا به امروز 
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ثبت‌نام 65 هزار عضو هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت در پرتال این دانشگاه تا به امروز گفت: واحدهای دانشگاهی حداکثر تا نیمه بهمن ماه فرصت دارند برای تکمیل اطلاعات اعضای هیأت علمی اقدام کنند.
 
بسیاری از توافقات بین المللی دانشگاه تهران در حد کاغذ باقی مانده است 
نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران ۳۴۵ توافق بین المللی داشته که بیشتر این توافقات در حد کاغذ مانده و اجرایی نشده است 
 
من پاسخگوی بورسیه‌های غیرقانونی نیستم 
فرهادی وزیر علوم گفت: بحث بورسیه‌های غیر قانونی را باید از معاونت دانشجویی وزارت علوم پیگیری کنید 


هشدار مسئولین وزارت علوم به متقاضیان ثبت نام در دانشگاه‌های خارجی/پاسخ شکایت دانشگاه ایرانیان را می‌دهیم 
شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با توجه به شکایت دانشگاه ایرانیان از دو تن از مدیران کل وزارت علوم، پاسخ شکایت آنها داده می‌شود.
 
واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها برنامه جدی سازمان سنجش است/ مجلس موانع این سیاست را برطرف کند 
خدایی رییس سازمان سنجش گفت: واگذاری پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها برنامه جدی سازمان سنجش است که در صورت همکاری مجلس و برطرف کردن موانع اجرایی می‌شود.
 
در بخش تجهیزات دانشگاهی چالش جدی داریم/ بودجه پژوهشی سال 94 بسیار ناچیز است 
زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه علیرغم تلاشهایی که صورت می‌گیرد بودجه پژوهشی در حد رفع نیازهای این بخش نیست و این بخش به شدت در بخش تجهیزات دانشگاهی چالشهای جدی دارد.
 
هنوز بودجه‌ای برای صندوق رفاه تعیین نشده است/کمبودهای مالی در همه ارگان‌ها وجود دارد 
فرهادی وزیر علوم گفت: با وجود شایعاتی مبنی بر اختصاص بودجه 300 میلیاردی هنوز بودجه‌ای برای صندوق رفاه تعیین نشده است.
 
در پذیرش دانشجو با استعداد برتر در مقطع کارشناسی ارشد دچار نقصان هستیم 
نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که در پذیرش دانشجو با استعدادهای برتر در مقطع کارشناسی ارشد دچار نقصان هستیم بنابراین باید روش را در پذیرش دانشجو تغییر دهیم.
 
تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در بررسی بورسیه‌ها 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به پیچیدگی و حساسیت موجود در پرونده بورسیه‌ها و شفاف نبودن عملکرد وزارت علوم در این زمینه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در بررسی پرونده بورسیه‌ها کلید خورد.
 
نیازمند 8 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار هستیم 
 امید معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: هم اکنون در کشور نیازمند اعتبار 8 هزار و 400 میلیارد تومانی هستیم.
 
وزارت علوم به تعهدات خود در بررسی بورسیه‌ها پایبند باشد 
قاسم جعفری سخنگوی مجلس گفت: آنچه از ظاهر امر مشاهده می‌شود حاکی از بی توجهی وزارت علوم در خصوص حضور 3 نماینده مجلس در جلسات کمیته بررسی پرونده بورسیه‌ها است. 
 
ثبت نام پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور از 9 تا 14 بهمن ماه 
عباس گل بداق مدیر خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دوره‌های سوابق تحصیلی "بدون آزمون" دانشگاه پیام نور از تاریخ 9 تا 14 بهمن ماه اعلام گردید. 
 
موسسات اعزام دانشجو به خارج غربال شوند/دانشجو به هر موسسه‌ای اعتماد نکند 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدت‌هاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر بررسی وضعیت موسسات اعزام دانشجو به خارج است و خواستار همکاری همه جانبه وزارت علوم در روند بررسی این موسسات هستیم. 
 
بهره برداری 210 هزار پروژه تا دهه فجر 
امید معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: ردیف بودجه‌ای که در گذشته به این امر اختصاص داشت، همچنان بر جای خود باقی است و تا دهه فجر 210 هزار پروژه بهره برداری می‌شود. 
 
حل مشکل کمبود تجهیزات دانشگاهی توسط خیرین‌ آموزش عالی 
فرهادی وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: با توجه به نیازمندی دانشگاهها در خصوص تهیه‌ی تجهیزات دانشگاهی این مشکل می‌تواند تا حدی توسط خیرین‌ آموزش عالی برطرف شود.




انتهای پیام/

5731196
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است