فرهنگی‌هنری 01:34 - 12 شهریور 1393
انتشارات سروش دو کتاب داستانی "پیرمرد و عقاب" نوشته آندره لود و ترجمه مهدی ضرغامیان و "اینجا، در این پرده منم" نوشته فروزنده خداجو را منتشر و از امروز روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ کتاب "پیرمرد و عقاب" داستانی عجیب درباره یک شکارچی عقاب است که نویسنده کتاب طی سفری آن را شنیده و به صورت داستانی جالب برای خوانندگان نقل کرده است. نویسنده کتاب معتقد است که داستان زندگی جو بسیار زیبا و تکان دهنده است و همین امر باعث شده بود که زندگی این شکارچی عقاب را به تصویر بکشد.


کتاب حاضر داستان پیرمردی به نام جو را روایت می کند. جو ، شکارچی عقاب ، از شهرت زیادی برخورداربود و در پایتخت کشور مشتریانی داشت. جو هنر شکار را از پدر آموخته بود و به این کار بسیار علاقمند بود. شخصیت اصلی داستان طی یک ماجرایی تصمیم می گیرد که به ارتفاعات دهکده رفته و رهبر عقاب ها را شکار کند و در طی این مسیر اتفاقات جالب و خواندنی برای وی پیش می آید که در نوع خود بسیار آموزنده و سودمند است.


در بخشی از کتاب پیرمرد قصه گفت و گوی جالبی را با رهبر عقاب ها انجام می دهد . در این بخش کتاب آمده: جو سرانجام چنین گفت:  " عقاب بزرگ، من جو داویلا از دهکده سانتا مادره دو دیو هستم. از سال ها پیش من عقاب ها و خویشان تو را شکار کرده ام و یا آنها را زنده به دام انداخته ام، به همین خاطر تو بایست از من نفرت داشته باشی. با این حال من به کمک تو نیازمندم. امروز من خوار و زبون شده ام. لیاقت و افتخارم را از کف داده ام. همه مرا به تمسخر گرفته اند. شرافت من بازیچه دست دیگران شده است."


چاپ سوم کتاب " پیرمرد و عقاب" در 112 صفحه مصور و با قیمت 45000 ریال از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار خوانندگان علاقمند به داستان های فرانسوی و ترجمه شده قرار گرفته است.


این گزارش می افزاید: کتاب " اینجا ، در این پرده منم" داستان زندگی نقاش معروف ایرانی به نام کما الملک را روایت می کند. این کتاب در حقیقت تصویرگر پرده هایی از زندگی هنری یکی از نقاشان معروف ایران است که آثار زیبا و دلنشینش نام او را بر سر زبا همه مردم دنیا انداخته است.


کتاب حاضر نگاهی کوتاه و گذرا به زندگی کمال الملک از زمان کودکی تا زمان مرگ وی را به تصویر می کشد و فراز و فرودهای زندگی این هنرمند ایرانی را برای نوجوانان روایت می کند. یکی از نکات قابل توجه کتاب این است که در پایان داستان زندگی این هنرمند ایرانی تصاویری از تابلو های وی به چاپ رسیده که بسیار زیبا و چشم نواز است.


در بخشی از تاریخچه زندگینامه این نقاش ایرانی آمده است: محدغفاری معروف به کمال الملک از کودکی به نقاشی علاقمند بود. دانش آموز دارالفنون بود که نقاشی اش از چهره مدیر مدرسه در بازدیدی مورد توجه ناصرالدین شاه قرار گرفت و از شانزده سالگی به عنوان نقاش باشی دربار له کار دعوت شد. کار او ثبت تصویری چهره ها، فضاها و رویدادهای مهم دربار بود. گفته می شود وی در مدت حضورش در دربار جمعاً حدود 170 تابلو کشید.


نویسنده کتاب با زبانی ساده سعی دارد شخصیت و منش این هنرمند ایرانی را به نوجوانان نشان دهد تا الگوی برای هر فرد ایرانی باشد.


چاپ سوم کتاب " اینجا، در این پرده منم" در  60 صفحه مصور و با قیمت 35000 ریال از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شده است.


علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.


همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.


فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.




انتهای پیام/ اس

4632626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است