سیاسی 08:36 - 27 شهریور 1393
اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: عزت و سربلندی شیعیان در جهان مرهون فداکاری ها در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره این ایام را یک وظیفه دینی دانست و افزود: به همان دلایلی که سعی در زنده نگداشتن عاشورا داریم، باید دوران دفاع مقدس و فداکاری های آن هنگام را نیز زنده نگه داشت.



وی با بیان این مطلب که مردم ایران در دفاع مقدس خود آیه شریفه 'وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ' را به منصه ظهور گذاشتند، اظهار کرد: دفاع مردم ما از اسلام و ایران به گونه ای بود که دشمن دیگر فکر حمله به ایران را از سر خود بیرون کرد.



عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا شاید به منظور وارد ساختن خسارت به ایران حمله کند اما می داند نخواهد توانست حتی بر یک وجب از خاک ما مسلط شود.



وی خاطرنشان کرد: حمایت های جزئی ما از مردم غزه باعث شد تا در مقابل اسرائیل مقاومت کنند و آنها را از مواضع خود پایین بیاورند، بنابر این دشمنان می دانند با حمله به ایران به هدف خود نمی رسند و به همین دلیل هم در این سالها جرات تعرض به کشور را پیدا نکرده اند.



آیت الله طباطبایی نژاد به آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: جوانان ما درحالی خرمشهر را پس گرفتند که حدود 19 ماه سه لشکر قدرتمند عراق با بیش از 40 هزار نفر نیرو و ادوات و تجهیزات پیشرفته، آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بودند و چیزی جز امدادهای الهی و ایمان رزمندگان نمی توانست این حصر را بشکند.



وی انتقال رشادت ها، فداکاری ها و رهبری های رهبران این انقلاب به نسل های آینده را یک وظیفه شرعی برشمرد و ادامه داد: از آنجا که ما این انقلاب را برای چند سال محدود صورت نداده ایم، انتقال اهداف و دستارودهای آن به نسل آینده برای استمرار آن ضروری است.



وی با استناد به آیات قرآن کریم در باره ارتباط با کفار، برقراری ارتباط با امریکا را محال دانست و گفت: حماقت است که وقتی خالق هستی ما را از آینده رابطه با دشمنان با خبر ساخته، با عنوان فعالیت های سیاسی به دنبال برقراری ارتباط با آنها باشیم.



وی به آیه 118 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه نیز مسلمانان را از گفتن اسرار خود برای دیگران نهی می کند و در آیه دیگری نیز بیان شده است که دشمنان با شما می جنگند و دست از جنگ بر نمی دارند، مگر این که از دینتان دست بردارید.



د / 7131/607

انتهای پیام /*


4746898
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است