بین‌الملل 09:39 - 28 خرداد 1398
نخست وزیر عراق با نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی تحولات سوریه و راه‌های برقراری ثبات در این کشور پرداختند.

دیدار نخست وزیر و وزیر خارجه عراق با نماینده پوتین در امور سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر رسانه‌ای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالمهدی با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و هیئت همراه وی دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص آمادگی‌ها برای برگزاری نشست‌های آستانه و نیز اوضاع منطقه، بحران کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این هیئت روسی شامل معاون وزیر خارجه و تعدادی از مسئولان وزارت دفاع و خارجه و  نیز کاردار روسیه در بغداد است.

لاورنتیف و عبدالمهدی همچنین به بررسی تحولات سوریه و راه‌های برقراری ثبات در این کشور پرداختند.

در همین راستا، نماینده پوتین در امور سوریه بر تمایل روسیه به تداوم همکاری دوجانبه و استقبال مسکو از بازگشت عراق به نقشش در منطقه و نیز همکاری مشترک میان عراق و روسیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، تلاش برای تحقق ثبات در سوریه، ضرورت همکاری با کشورهای همسایه جهت خاتمه بخشیدن به بحران در آن و  همچنین تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

لاورنتیف همچنین بر تمایل کشورش نسبت به پیشرفت، ثبات و شکوفایی عراق و ملتش تاکید کرد.

عبدالمهدی نیز تاکید کرد که روابط عراق و روسیه مهم و موثر است و باید تقویت شود.

وی بر اهمیت همکاری و تفاهم درخصوص پرونده‌های منطقه‌ای مختلف تاکید کرد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و تقویت توانایی نظامی نیروهای عراقی پرداختند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق عصر روز دوشنبه با لاورنتیف دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف بر ضرورت کارآمدی راهکارهای سیاسی برای بحران‌های منطقه و چالش‌های منطقه‌ای، تقویت ثبات در منطقه و تقویت روابط دوجانبه از طریق رایزنی و همکاری مشترک تاکید کردند.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی تلاش‌های سیاسی برای بحران‌هایی که منطقه از آن رنج می‌برد، پرداختند.

انتهای پیام


10152709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست نسبت به خطرات تشدید تنش‌ها با حزب‌الله هشدار داد و گفت تعداد بالای موشک‌های مقاومت، سیستم‌های دفاع هوایی را دچار مشکل می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد که دولت بایدن ساخت اسکله موقت در ساحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه، درخواست‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه افزایش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در سن پترزبورگ حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است