اجتماعی 08:48 - 25 تیر 1399
مدیرعامل شرکت مترو تهران از باز شدن روزنه‌ای جدید برای پرداخت مابقی پول اوراق مشارکت مترو از بانک آینده خبر داد.

انتشار اوراق مشارکت جدید مترو تا ۳۱تیرماه

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام واریز بخش دیگر پول اوراق مشارکت به حساب مترو تهران گفت: همه شهرداریها از جمله شهرداری تهران هر ساله به استناد بند "د" تبصره ۵ بودجه کشور می‌توانند تا سقف مشخصی اوراق منتشر کنند.



وی با بیان اینکه در مورد اوراق مشارکت قطارشهری نیز براساس قانون مصوب سال ۸۵ دولت می بایست ۵۰ اوراق را با اصل و سود تضمین کند گفت: البته دولت در سنوات اخیر در پرداخت به موقع سود اوراق به خریدارها تاخیر داشته به همین دلیل بانک مرکزی اعلام کرده که اوراق مشارکت با امضا شهردار شهر مذکور، ۱۰۰ درصد تضمین شود که این رویه غلطی است چراکه براساس قانون، تضمین  ۵۰ درصد اوراق به عهده شهرداری و مابقی بر عهده دولت است.



امام در مورد سرانجام پرداخت پول اوراق مشارکت مترو از سوی بانک آینده گفت: از آنجایی که تضمین وثایق با ملک، به جایی نرسید نسبت به صدور ضمانت نامه بین بانکی از بانک شهر به بانک آینده اقدام کردیم که خوشبختانه ۵۰ درصد تضمین شده توسط شهرداری به حساب مترو واریز شد اما مناقشه و بحث هنوز بر سر ۵۰ درصد مابقی پول اوراق مشارکت مانده است.

وی افزود: البته سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کرده که دولت ۵۰ درصد باقی مانده را تضمین می کند و بانک مرکزی نیز در نامه به بانک آینده درخواست کرده که اقدامات لازم  انجام شود اما مسئولان بانک آینده اعلام کردند از آنجایی که بانک مرکزی به آنها دستور آزادسازی نداده ملاک عملشان یک نامه نیست، که در حال پیگیری هستیم.



امام با بیان اینکه این پول برای توسعه خط شش و هفت مترو باید صرف شود ادامه داد: براساس برنامه ریزی حداقلی با این پول می‌توانیم تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح کنیم.

وی همچنین در مورد اوراق مشارکت سال ۹۸ مترو با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اتوبوس در شورای شهر مصوب شده است گفت: در حال پیگیری و نامه نگاری برای اخد مجوز انتخاب بانک عامل هستیم و از آنجایی که این اوراق باید تا ۳۱ تیرماه منتشر و عرضه شود امیدواریم تا آن زمان بتوانیم شاهد اتفاق خوبی دراین زمینه باشیم.

انتهای پیام


10619434
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است