سیاسی 02:31 - 11 اسفند 1393
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر در کشورهای طرف مذاکره اراده سیاسی وجود داشته باشد، خیلی زود می‌توان به نتیجه رسید.

جمهوری‌اسلامی برای کلیات پای میز مذاکره نمی‌رود

"حجت الاسلام محمدیان "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، درباره روند مذاکرات ایران و 1+5  اظهارداشت: هم اکنون در مذاکرات مسئله مبهمی وجود ندارد که مذاکره کنندگان بخواهند ابتدا کلیات را تصویب کنند و سپس وارد جزئیات شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: اگر در کلیات اختلافی وجود داشت، جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به مذاکرات ورود پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: کلیات شامل حقوقی است که در NPT برای تمام کشورهای عضو در نظر گرفته شده است و ایران نیز نباید از این حقوق مستثنی باشد و اجازه دخالت در این موارد را به هیچ کشوری نخواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه کشورهای غربی ابتدا کلیات را مطرح  می‌کنند و سپس سال‌ها روی آن مانور می‌دهند، گفت: این شگرد سال‌ها پیش در مورد فلسطینی‌ها اجرا شده و در طول 20 سال هنوز توافقی در مورد این کلیات حاصل نشده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر‌نشان کرد: اگر در کشورهای طرف مذاکره اراده سیاسی وجود داشته باشد، خیلی زود می‌توان به نتیجه رسید،‌ اما ما معتقدیم بحث هسته‌ای تنها بهانه است و آن‌ها یقیناً می‌دانند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و در دکترین هسته‌ای ما سلاح هسته‌ای جایگاهی ندارد، بلکه این مشکلی است که آن‌ها با اصل نظام جمهوری اسلامی دارند و اگر بحثی هسته‌ای هم روزی تمام شود، مطمئناً دشمن بهانه‌های دیگری برای سنگ‌اندازی پیش پای نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت.

انتهای پیام/


5953313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است