بین‌الملل 15:28 - 06 مهر 1400
یک رسانه عرب زبان با انتشار اسنادی از جاسوسی یک سیاستمدار و یک دیپلمات لبنانی برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی پرده برداشت.

جاسوسی یک سیاستمدار و دیپلمات لبنانی برای عربستان

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت اسناد سعودی لیکس فاش کرد که "وائل ابو فاعور"، سیاستمدار و نماینده لبنانی به همراه هادی جابر، سفیر لبنان در یمن وابسته به ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال پیشرو این کشور برای دستگاه اطلاعات عربستان سعودی جاسوسی کرده‌اند.

الاخبار گزارش داد که ابو فاعور با خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در ارتباط بوده و محتوای گفت‌وگوهای تمام سلام و سعد حریری، نخست‌وزیران سابق لبنان و همچنین موضوعات بررسی شده در جلسات کابینه دولت را به الحمیدان انتقال داده است.

این رسانه همچنین نوشت: جالبتر اینکه ابو فاعور برای خدمت به دستگاه اطلاعات عربستان از سفیر لبنان در یمن برای جاسوسی به نفع ریاض استفاده کرده است.

طبق این گزارش، هادی جابر سفیر لبنان در یمن که درحال حاضر صنعا را ترک کرده و در بیروت کار می‌کند، گزارش‌هایی را از اوضاع یمن در سایه تجاوز سعودی آمریکایی علیه این کشور تهیه کرده و آن را به ابو فاعور ارائه می‌کند و او نیز این اطلاعات و گزارش را به الحمیدان منتقل می‌کند.

الاخبار در ادامه متن کامل یکی از نامه‌های وائل فاعور به رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در تاریخ ۱۵ /۰۲/ ۲۰۱۷ را منتشر کرد که گویای این مساله است.

طبق این گزارش، فاعور در این نامه تحت عنوان "گزارش سفیر لبنان در یمن" نوشته شده است گزارشی از آخرین تحولات در یمن را به الحمیدان ارائه می‌دهد.

الاخبار در ادامه نامه‌ای دیگر از وائل فاعور که در تاریخ ۲۷ /۰۹/ ۲۰۱۶ برای خالد الحمیدان ارسال شده را منتشر کرد.

این نامه به دیدارهای انجام شده میان سعد حریری با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده و همچنین دیدار حریری با فؤاد السنیوره و موضوع گفت‌وگوهای میان آنها اشاره دارد.

در این نامه همچنین جزئیات دیدار فؤاد السنیوره و تمام سلام، نخست‌وزیران سابق لبنان و گفت‌وگوهای میان آنها درباره سعد حریری فاش شده است.

الاخبار همچنین نامه دیگری از فاعور به رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در تاریخ ۲۶ /۰۷/ ۲۰۱۵ را منتشر کرده است که در آن اطلاعاتی از اوضاع داخلی لبنان و اختلافات میان ریاست جمهوری و دولت این کشور به الحمیدان انتقال داده شده است.

انتهای پیام


11248155
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است