فرهنگی‌هنری 13:24 - 29 فروردین 1400

کتاب «خودنویس من در کتابته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌داستان «خودنویس من در کتابته» که ۴۳ داستان از نویسندگان ایرانی برنده در نخستین مسابقه‌ی داستان‌نویسی اینترنتی «خودنویس کتابته» را در خود جای داده است، به همت نشر نفیر و اپلیکیشن کتابته راهی بازار کتاب شد.

جعفر پوراسماعیلی، مدیرعامل اپلیکیشن کتابته درباره‌ی این رویداد گفت: نوروز سال گذشته مسابقه‌ی داستان‌نویسی «#خودنویس_کتابته» را در فضای مجازی و از طریق اپلیکیشن کتابته طراحی و برگزار کردیم تا محرکی برای تشویق هرچه بیش‌تر به خواندن و نوشتن و حمایت از نویسندگان ایرانی باشیم.

وی افزود:دوره‌ی اول این مسابقه برای سیزده روز نوروز طراحی شده بود که هر روز یک اثر از یک عکاسِ هنرمند در صفحه‌ی اینستاگرام کتابته بارگذاری می‌شد و علاقه‌مندان برداشت خود را در حد چند جمله از آن عکس کامنت می‌کردند و توسط صاحب اثر و یک کارشناس ادبی، برترین جمله‌ها انتخاب و به آن‌ها جوایز نقدی پرداخت می‌شد. در نهایت از ۷۹ داستان کوتاهی که به دبیرخانه‌ی مسابقه ارسال شد، سی‌وپنج داستان برگزیده‌ی مسابقه‌ی «خودنویس کتابته» که با عشق و علاقه در روزهای سخت محدودیت‌های کرونا نوشته شده بودند و هم‌چنین هشت داستان کوتاه به قلم داوران، میهمانان ویژه و کارشناسان مسابقه گزینش شدند که و برای چاپ در کنار داستان‌های برگزیدگان به مجموعه اضافه شد.

در شکل‌گیری و گردآوری این کتاب برای حمایت از نویسندگان جوان، جمعی از هنرمندان و فرهیختگان از جمله خانم‌ها نسیم خلیلی، عارفه لک، سوگل طهماسبی، فاطیما حسینی (از افغانستان)، مریم آقایی و آقایان‌ محمد قاسم‌زاده، غلام‌رضا رمضانی، اصغر نوری، آرش محمودی، بهزاد خداویسی، محمدعلی بهمنی، محمود کلاری، یدالله داج، سیف‌الله صمدیان، مهیار علی‌زاده، مجید برزگر، ساعد نیک‌ذات، تورج اصلانی، فرشاد فداییان، مهدی وثوق‌نیا، مسعود پاکدل، امیرشهاب رضویان، مسعود امینی‌تیرانی، امیر عابدی،کاوه سجادی‌حسینی، بیژن میرباقری، مهدی بمانی، بهزاد ترکی‌زاده همراه بودند.

در بخشی از مقدمه‌ کتاب «خودنویس من در کتابته» آمده است: نوروز۱۳۹۹ روزهای عجیبی بود؛ ترس، اضطراب، سیاهی، تعطیلی، #درخانهبمانیم، و ... بیماری کویید ۱۹. نوروزی بدون سفر، بدون دید و بازدید، بدون لذت‌های خاطره‌انگیز سال‌های گذشته و پر از تردید. مصمم شدیم به جای تسلیم،کاری کنیم تا روزهای خانه‌نشینی و دل‌تنگی،کمی گرم‌تر سپری شود. مسابقه‌ی #خودنویس_کتابته، در یک اتاق فکر دوستانه شکل گرفت؛ ایده‌ای برای دیدن، نوشتن و تشویق‌شدن.

دوره‌ی چهارم مسابقه هم‌اکنون در حال برگزاری است و نویسندگان و علاقه‌مندان به شرکت در این فرصت فرهنگی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا صفحه اینستاگرام کتابته در مسابقه شرکت بکنند. برگزیدگان این مسابقه آثارشان چاپ می شود و جایزه نقدی هم دریافت می‌کنند.


11030454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است