بین‌الملل 05:10 - 24 مرداد 1401

اسناد را فورا به خانه بازگردانید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پلیس فدرال این کشور درخواست کرد تا اسناد توقیف شده از خانه ویلایی اش در فلوریدا را به او بازگرداند.

ترامپ در شبکه مجازی خود موسوم به «تراث سوشال» که در حال حاضر فقط در آمریکا قابل دسترس است، با درخواست از اف بی آی نوشته است: محترمانه درخواست می‌کنم که این اسناد فوراً به محلی که از آنجا گرفته شده است بازگردانده شود، متشکرم!

مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. گزارش نشریه واشنگتن پست حاکی از آن است که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.

ترامپ که یورش به عمارتش را «تجاوز» خوانده، به‌تازگی در پستی در فضای مجازی اعلام کرد که انتقال اسناد مختص او نبوده و «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز پس از پایان دوره حضورش در رأس قدرت، اسناد محرمانه بیشماری را از کاخ سفید خارج کرده است.

بر اساس گزارشی از فهرست اسنادی که روز جمعه به دستور دادگاه فدرال آمریکا منتشر شد، اف‌بی‌آی در جریان تفتیش و جستجو از خانه ویلایی ترامپ، اسنادی را کشف کرده است که دارای برچسب «فوق محرمانه» بوده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.

سندی که توسط مأموران فدرال منتشر شده، نشان می‌دهد که مأموران پلیس آمریکا مجموعه‌ای از سوابق طبقه بندی شده را در جریان بازرسی از خانه ترامپ بدست آورده‌اند.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ شامل مواردی است که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

در این گزارش گفته شده که مأموران اف بی آی بیش از ۳۰ جعبه سند شامل بیش از ۲۰ جعبه عکس، یادداشت دست نویس و فرمان اجرایی عفو راجر استون، متحد و مشاور قدیمی ترامپ را ضبط کرده‌اند. همچنین اطلاعاتی درباره «رئیس جمهور فرانسه» در این فهرست دیده می‌شود.


11654617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست نسبت به خطرات تشدید تنش‌ها با حزب‌الله هشدار داد و گفت تعداد بالای موشک‌های مقاومت، سیستم‌های دفاع هوایی را دچار مشکل می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد که دولت بایدن ساخت اسکله موقت در ساحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه، درخواست‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه افزایش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در سن پترزبورگ حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است