بین‌الملل 21:23 - 27 شهریور 1393
برلین - ایرنا - وزیران امورخارجه آلمان و ترکیه روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک در برلین بر لزوم مبارزه جدی و قاطعانه جامعه بین المللی با گروه تروریستی داعش به عنوان نماد خشونت و تروریسم در منطقه تاکید کردند.

'مولود چاووش اوغلو' وزیر امورخارجه ترکیه در نخستین سفر اروپایی خود بعد از انتصاب به این سمت، روز پنج شنبه به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های آلمانی وارد برلین شد.



به گزارش ایرنا، فرانک والتر اشتاین مایر و چاووش اوغلو بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری مشترک پس از ملاقات دوجانبه ضمن تاکید بر ضرورت مقابله بین المللی با داعش از تصمیم خود برای سفر به نیویورک به منظور شرکت در نشست ویژه روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف هماهنگی جامعه بین المللی در مقابله با گروه تروریستی داعش خبر دادند.



وزیر امورخارجه آلمان همچنین در این نشست خبری مشترک از برگزاری یک نشست بین المللی در برلین با موضوع تلاش برای رسیدگی به وضعیت آوارگان جنگ های سوریه و عراق در ماه آینده خبر داد.



اشتاین مایر افزود: این نشست بین المللی با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و درگیر در بحران های سوریه و عراق،در تاریخ 28 اکتبر در برلین برگزار می شود و ما تلاش خواهیم کرد برای رسیدگی بیشتر به وضعیت نگران گننده آوارگان این کشورها که در مرزهای ترکیه، اردن و لبنان استقرار یافته اند،تصمیمات جدیدی اتخاذ کنیم.



وزیر امور خارجه آلمان در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه (فردا)با موضوع هماهنگی جامعه بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش،گفت:داعش امروز به دغدغه ای بزرگ و نگران کننده نه فقط برای عراق و سوریه بلکه برای کل کشورهای جهان تبدیل شده زیرا امنیت جامعه جهانی را به مخاطره انداخته است.



اشتاین مایر افزود: برای مقابله با داعش نه تنها باید از ابراز نظامی استفاده شود،بلکه ضروری است که با اتخاذ یک راهبرد سیاسی وسیع تر،بدنبال برقراری آرامش و ثبات دائمی در منطقه باشیم.



وزیر امور خارجه آلمان در ادامه با اشاره به گفت و گو هایش با همتای ترک خود در این زمینه،خاطرنشان کرد:آنکار اعلام کرده که مقابله با داعش را در دستور کار خود دارد و در همین راستا نزدیک به یک هزار نفر از افراد مظنون به عملیات تروریستی در سوریه و عراق را خاک خود اخراج کرده و با بستن مرزهایش به روی تروریست ها از ورود بیش از 6 هزار نفر از این افراد به کشورش نیز جلوگیری کرده است.



اشتاین مایر همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار مربوط به تغییر مواضع آلمان در رابطه با طرفداران 'پ.ک.ک'،تاکید کرد که مواضع آلمان درقبال این گروه هیچ تغییری نکرده است.



وی در پاسخ به نگرانی ها درخصوص احتمال اینکه سلاح های ارسالی آلمان برای کردهای عراق به اشتباه در اختیار پ.ک.ک قرار گیرد،گفت: تمام تلاش ما این است که از این اتفاق جلوگیری کنیم.



وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد: با ارسال سلاح برای کمک به کردهای عراق در راه مبارزه علیه داعش،نباید این برداشت غلط ایجاد شود که این کمک تسلیحاتی زمینه ای برای تشویق کردها برای استقلال این منطقه و در نهایت تجزیه عراق است.



اشتاین مایر تاکید کرد:ما خواستار انسجام و یکپارچگی عراق هستیم و معتقدیم باید به نخست وزیر جدید این کشور حیدر العبادی فرصت داد تا بتواند اوضاع این کشور را تثبیت کند.



وزیرامورخارجه ترکیه نیز در این نشست خبری، اخبار و اتهامات اخیر مبنی بر حمایت آنکارا از تروریست های داعش را بی اساس و غیر واقعی خواند و گفت:داعش برای ترکیه نیز یک تهدید جدی محسوب می شود و آنکار مصمم به مبارزه با تروریسم است.



چاووش اوغلو در ادامه سخنان خود بر اهمیت تدوین طرحی جامع و همه جانبه برای مقابله درازمدت و قاطع با تروریسم در منطقه و همچنین ارائه کمک های بیشتر به آوارگان جنگی تاکید کرد.



وزیر امور خارجه ترکیه از جامعه بین المللی خواست که وضعیت وخیم آوارگان سوریه در مرزهای ترکیه، اردن و لبنان را جدی گرفته و کمک بیشتری برای رسیدگی به این آوارگان اختصاص دهند.



چاووش اوغلو همچنین بر باقی ماندن نام گروه پ.ک.ک در فهرست گروه های تروریستی کشورش تاکید کرد و درمورد نپیوستن آنکار به ائتلاف بین المللی علیه داعش،گفت: ترکیه هیچ زمان از مبارزه با تروریسم ابایی نداشته است و به عنوان متحد غرب در این موضوع فعال بوده است.



وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه فردا به منظور شرکت در نشست ویژه شورای امنیت با هدف هماهنگی جامعه بین المللی در مبارزه علیه داعش به نیویورک سفر خواهد کرد، گفت: آنکارا از یکسال قبل نام داعش را در فهرست گروه های تروریستی خود گنجانده است.



اروپام* 4* 456* 1701** 3404

انتهای پیام /*


4749210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در سن پترزبورگ حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است