بین‌الملل 09:25 - 25 مهر 1397
با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل به فلسطین اجازه داد به عنوان یک عضو کامل این سازمان در نشست‌های سال 2019 فعالیت بیشتری داشته و ریاست نشست گروه کشورهای در حال توسعه را برعهده داشته باشد.

فلسطین ریاست نشست کشورهای در حال توسعه را برعهده گرفت

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و استرالیا با این اقدام مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرده‌اند و در رای‌گیری که در این مجمع برگزار شد جزو 26 رای منفی به این طرح بودند. ریاست فلسطین بر گروه کشورهای در حال توسعه با رای مثبت 146 کشور به تصویب رسید.

جاناتان کوهن معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در این خصوص اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از تلاش‌های فلسطینی‌ها برای تقویت جایگاهشان بیرون از دایره مذاکرات مستقیم حمایت کنیم. آمریکا کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا به فلسطین به عنوان یک کشور اجازه داد اختیاراتی بیش از یک عضو ناظر داشته باشد و بتواند ریاست نشست 2019 مجموعه کشورهای در حال توسعه را برعهده بگیرد.

طبق پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به تصویب رسید قرار شد اقداماتی در راستای مشارکت کشور فلسطین در نشست‌ها و کنفرانس‌های سالانه گروه کشورهای در حال توسعه در سال آتی میلادی انجام شود و فلسطین ریاست این نشست‌ها را برعهده بگیرد.

همچنین طبق این قطعنامه فلسطین حق اظهارنظر در این گروه و نیز مشارکت در ارائه پیشنهادات و اجرای برخی اصلاحات و نیز حق ارائه‌ طرح‌های اجرایی را دارد.

گروه کشورهای در حال توسعه در حال حاضر شامل 134 کشور است. این گروه در نشستی که 27 سپتامبر گذشته در حاشیه نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، فلسطین را به عنوان رییس دوره بعدی انتخاب کرد.

انتهای پیام  


9945282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است