فرهنگی‌هنری 15:15 - 29 شهریور 1393
دقت و صحت اخبار در دفاع مقدس بالا بود
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: امروز از برخی رسانه‌ها به عنوان جای کنشگری سیاسی استفاده می‌شود و برخی رسانه‌ها اخبار گزاف درباره دولت منتشر می‌کنند.

صادق مطرح کرد:استفاده از برخی رسانه‌ها به جای کنشگری سیاسی

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،محمدرضا صادق که امروز در همایش «حماسه نگاران»، گرامیداشت خبرنگاران و عکاسان خبرگزرای ایرنا در دفاع مقدس در تالار ایوان شمس سخن می‌گفت،افزود: یکی از مشکلاتی که در شرایط کنونی وجود دارد این است که صحت و سقم اخبار کنترل نمی‌شود در حالی که با توجه به امکانات موجود به راحتی می‌توان به آن پی برد.

وی ادامه داد: امروز بیش از 200 رسانه رسمی همچون خبرگزاری و روزنامه در کشور وجود دارد در حالی که در زمان دفاع مقدس کیفیت اخبار از نظر سرعت، دقت و صحت بسیار بالاتر از شرایط فعلی بود. در آن شرایط،، خبرگزاری جمهوری اسلامی و واحد مرکزی و پنج روزنامه فعال بودند اما طوری کار می‌کردند که که جهان در «عملیات والفجر10» به شقاوت رژیم بعث عراق پی برد. در آن زمان خبرنگاران داخلی و خارجی و نمایندگان سازمان ملل در منطقه حضور یافتند

و جنایات صدام را در حلبچه به عینه مشاهده کردند.

صادق اظهار کرد: شاید در آن دوران تمام کسانی که در این امور دخالت می کردند قصدشان تبیین حقایق بود و رویدادها و گزارش‌هایی را که در معرض آن قرار گرفته بودند را معرفی و تشریح می‌کردند اما اکنون انگیزه‌های دیگری وارد شده است.

صادق اظهارداشت: آن زمان با فراهم شدن شرایط اطلاع رسانی جنگ ، آثار عملیات رزمندگان هم عمیق‌تر و جهانی‌تر شد.

وی در این راستا گفت: اگر به متن آخرین اطلاعیه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درباره عقب‌نشینی از فاو دقت کنیم متوجه این امر می‌شویم. در آن زمان همه به دنبال کلماتی می‌گشتیم که هم موضوع عقب‌نشینی را اعلام کنیم و هم شرایطی فراهم شود تا موضوع حضور رزمندگان در جبهه‌ها تقویت شود. در آن شرایط این جمله انتخاب شد که «توانمندان سپاه توحید مواضع پدافندی جدیدی اختیار کردند» که این جمله هم نوعی خبر عقب‌نشینی بود و هم به نوعی تقویت تدافعی را به همراه داشت.

صادق همچنین درباره تاییدیه حضور اصحاب رسانه در دفاع‌مقدس گفت: این موضوع در نمایندگی ستاد تبلیغات جنگ در غرب کشور انجام می‌شده است.

انتهای پیام


4754341
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است