سیاسی 16:35 - 04 خرداد 1394
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد همایش قرآن:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار امام خمینی(ره) گفت: ایشان حکومتی را بنا نهاده‌اند که به خاطر توجه به احکام اسلامی در قانون‌گذاری‌ها و اجرائیات، پس از حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.

حکومتی که امام خمینی(ره) بنا نهادند در تاریخ اسلام بی‌نظیر استبه گزارش حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)، کار امام(ره) در انقلاب اسلامی را مهمترین کار در راه حفظ و نشر مفاهیم قرآنی دانست و گفت: ایشان در همه مراحل انقلاب، مخصوصاً در مقطع دفاع به قرآن استناد می‌کردند و مفسّر عملی قرآن بودند.


وی هدیه ارزشمند امام(ره) به امت اسلامی در دنیای معاصر را برخاسته از تعالیم آسمانی قرآن خواند و افزود: اطلاعات عمیق امام (ره) نسبت به نگاه قرآن به جامعه، پایه‌گذار حرکتی شد که ورای محاسبات سیاسی بود، چون تنها به کمک مردم، محکم‌ترین نظام را به یادگار گذاشت.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگاه عرفانی امام(ره) به قرآن را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد یک رهبر دینی و سیاسی توصیف کرد و افزود: نوع مسایل اخلاقی که امام(ره) در درس‌ها مطرح می‌کردند، برخاسته از قرآن بود و این شیوه را تا پایان عمر شریف خویش ادامه داده‌اند.


هاشمی رفسنجانی با تشریح تفاوت امام(ره) با دیگر مراجع و حتی با دیگر رهبران سیاسی جهان، یادآور شد: تأثیری که امام(ره) بر جهان گذاشت، فراگیر بود و حتی مردم روستایی در مناطق دوردست کشورهای آمریکای جنوبی، عکس ایشان را در کنار عکس‌های قهرمانان ملی خود، زینت دیوارها می‌کردند.


وی با یادآوری نکاتی از تفسیر امام(ه) در سوره حمد ادامه داد: نگاه امام خمینی(ره) به همه آیات قرآن مانند سوره حمد بود که اگر مسئولیت‌های سیاسی فرصت می‌گذاشت، جامعه اسلامی یک تفسیر کامل و جامع از ایشان داشت.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حاصل زحمات امام(ره) را نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان حکومتی را بنا نهاده‌اند که به خاطر توجه به احکام اسلامی در قانون‌گذاری‌ها و اجرائیات، پس از حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.


هاشمی رفسنجانی فقه حکومتی امام خمینی(ره) را مبتنی بر تعالیم قرآنی خواند و گفت: ایشان با نگاه تیزبین قرآنی و با تعبیه راه‌های اسلامی، بن‌بست‌های حکومتی را شکستند و راهی گشودند که تا همیشه جاودان است.


وی با تأکید بر اهمیت همه آثار گفتاری و نوشتاری امام(ره)، تأسیس دفتر حفظ و نشر از سوی حاج احمدآقا و تداوم کارهای آن از سوی حاج حسن آقا را بسیار ضروری دانست و افزود: حفاظت از کارهای این دفتر هم ضرورت سیاسی و اسلامی است.


در آغاز این دیدار حجج‌الاسلام حشمتی و خسروی، رئیس و دبیر همایش گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها ارائه کردند.


انتهای‌پیام/

6442140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است