بین‌الملل 14:30 - 25 تیر 1398
کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مذاکرات برای ترغیب پیونگ‌یانگ به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای با خطر مواجه است چون به نظر می‌رسد ایالات متحده آماده خلف وعده و برگزاری دوباره مانورهای نظامی با کره‌جنوبی است.

کره‌شمالی: مانورهای سئول-واشنگتن خطری برای مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته با دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در منطقه غیر نظامی دو کره تلاش‌ها برای متقاعد کردن کره‌شمالی برای دست کشیدن از تسلیحات هسته‌ای خود را آغاز کرد.

ترامپ گفت، آنها بر سر از سرگیری به اصطلاح مذاکرات در سطح کاری توافق کردند؛ مذاکراتی که از دومین نشست آنها در ماه فوریه متوقف شده است. انتظار می‌رود گفت‌وگوهایی در هفته های آتی شکل بگیرد.

اما یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی با ابراز تردید نسبت به این مساله گفت، ایالات متحده و کره‌جنوبی بر ادامه مانورها در تابستان تاکید دارند.

این سخنگو در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد، تاکید داشت: ما درباره مذاکرات کاری با ایالات متحده تصمیم‌گیری خواهیم کرد و همزمان اقدامات آمریکا را زیر نظر داریم.

انتظار می‌رود این رزمایش‌ها ماه اوت برگزار شود.

این سخنگو تاکید کرد: آشکار است که این رزمایش ها یک تمرین واقعی و تمرینی برای جنگ برای ویران کردن جمهوری ما با قدرت نظامی است. رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست آخر با رهبر کره‌شمالی تاکید کرد، این مانورها متوقف خواهد شد.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی آمده است: از آنجایی که ایالات متحده از اجرای تعهدات خودش ناکام مانده است، دلیل ما برای باقی ماندن در این توافق در حال از بین رفتن است.

انتهای پیام


10179144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است