بین‌الملل 16:06 - 02 مرداد 1393
نمایندگان پارلمان عراق سرانجام امروز "فؤاد معصوم" را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس پارلمان عراق امروز اعلام کرد که فؤاد المصعوم با کسب 211 رأی از مجموع کل آرا، رئیس جمهور عراق شد.

فواد معصوم هورامی در سال ۱۹۳۸ در شهر کویه منطقه کُردستان عراق متولد شده است. خانواده وی اصالتا اهل روستای "خرپان" هورامان - کُردستان عراق می باشند.

در اوایل دهه ۵۰ میلادی برای تحصیل به مصر می رود و مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه بدست می آورد..

وی پیش از پیوستن به حزب دموکرات کُردستان در سال ۱۹۶۴ عضو حزب کمونیست عراق بوده است.

وی در سال های دهه ۶۰ در علاوه بر فعالیت ها و مسئولیت های حزبیش در حزب دموکرات در دانشگاه های بغداد و بصره مشغول به تدریس بوده است.

فواد معصوم به دلیل آشنایی با دنیای عرب و داشتن رابطه با رهبران مصر در سال ۱۹۷۳ از سوی "مصطفی بارزانی" رهبر وقت حزب دموکرات کُردستان عراق به عنوان نماینده وی در قاهره انتخاب شد و تا سال ۱۹۷۵ به فعالیت خود در این سمت ماند.

پس ازشکست کُردها در سال ۱۹۷۵ و عقب نشینی حزب دموکرات به رهبری بارزانی، وی از حزب دموکرات جدا شد و در سال ۱۹۷۶ به همراه جلال طالبانی و چندین چهره دیگر اتحادیه میهنی کُردستان را تاسیس کردند. فواد معصوم تا سال ۱۹۹۲ دبیر کل اتحادیه انقلابی کُردستان را بر عهده داشت.

گفته می شود که وی به همراه ادریس بارزانی رهبر "قیاده موقت- حزب دموکرات کُردستان پس از تجدید سازمان" یکی از کسانی بوده که در سال ۱۹۸۶ جبهه کُردستانی را با حضور احزاب اصلی کُردستان تشکیل دادند.

وی پس از سقوط رژیم صدام دیکتاتور معدوم عراق در سال ۲۰۰۳ عضو مجلس عراق بوده و در سال ۲۰۰۴  به عنوان اولین رئیس مجلس عراق انتخاب شد.

گفته می شود که جلال طالبانی و فواد معصوم دارای رابطه ای حسنه می باشند. جلال طالبانی وی را یکی از روشنفکران محبوب در میان اعضا و هواداران اتحادیه میهنی معرفی کرده است.


4317195
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع مصری فاش کردند که هیأت رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را با اصلاحات به دولت قاهره به عنوان عضو میانجیگر مذاکرات برای تبادل اسرا تحویل داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که یک جنگنده اف-۱۶ روز سه‌شنبه در نزدیکی پایگاه هوایی «هولومان» در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا بامداد چهارشنبه لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را به اتفاق آرا تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» امیر قطر و رئیس جمهور مصر خواستار تشدید تلاش‌ها به منظور رسیدن به توافقی برای استقرار آتش بس در غزه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان بین المللی دفاع از کودکان از آمار بالای شمار بازداشت شدگان اداری در میان کودکان فلسطینی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کابینه جنگ اسرائیل هشدار داد که بزالل اسموتریچ و ایتمار بن غفیر به دلیل «تهدید‌های سیاسی» که انجام می‌دهند، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل خواستار اجرای تحقیقاتی مستقل درباره گورهای دسته‌جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های نوار غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه آمریکا از نبود برنامه‌ای عملی از سوی اسراییل برای حفاظت از جان غیرنظامیان در عملیات رفح خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است