سیاسی 15:41 - 02 آبان 1393
امام جمعه ملایر:
ملایر- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: حقیقت عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر است که باید در تمام عصرها و زمان ها زنده نگه داشته شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید'رضا فاضلیان' در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: دور کردن بدعت ها و خرافات از آیین ها و سنت های عزاداری عاشورا، یکی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد توجه هیات های حسینی قرار گیرد.



وی با اشاره به فرا رسیدن اول محرم آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: همه باید برای احیای این دو امر واجب تلاش کنیم، چرا که امر به معروف و نهی از منکر، قرآن را زنده نگه می دارد.



وی با تاکید بر اینکه هنوز ما در بسیاری از موارد به رسول خدا(ص) اقتدا نکرده ایم، اظهار کرد: باید با زنده نگه داشتن قیام عاشورا، برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین(ع) و عمل به دستورات سرور و سالار شهیدان، نیت پیغمبر اسلام(ص) که فرمود هرکس حسین(ع) را دوست بدارد، خدا او را دوست دارد، را اجرایی کنیم.



حجت الاسلام فاضلیان ادامه داد: در ایام محرم در سرتاسر دنیا با روشن کردن چراغی، برای اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری می شود و اگر کسی امروز چراغی در راه حسین(ع) روشن کند، دل های ما و همه جوانان روشن تر خواهد شد و بیشتر به مقصد و اهداف امام حسین(ع) نزدیکتر می شویم.



وی خطاب به هیاتهای حسینی تاکید کرد: قبل از حرکت هیات ها و آغاز عزاداری در سطح شهر، از ائمه جماعت و روحانیون دعوت کنید تا چند دقیقه ای با بیان احکام و مسائل دین، اهداف قیام عاشورا را برای مردم و به خصوص جوانان تبیین کنند.



خطیب جمعه ملایر همچنین بر لزوم برپایی نماز ظهر عاشورا با حضور همه هیاتها عزداری تاکید کرد و گفت: برپایی نماز، ادامه راه امام حسین(ع) است و هرکس به سرور و سالار شهیدان که کشتی نجات است، توسل جوید، رستگار و سعادتمند می شود، به شرط آنکه مقصد امام حسین(ع) را دنبال کند.



حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه پرداختن به قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) نباید تنها مختص ایام محرم باشد، بیان داشت: لازم است در این ایام مردم با سیاه پوش کردن خود و همه معابر و اماکن، جلسات احکام و مسایل دین و آیین های عزاداری برپا کرده و با رعایت حجاب و عفاف، مردم را به نیکی دعوت و از فقرا و نیازمندان دستگیری کنند.



وی همچنین خواستار پرهیز هیاتهای عزاداری از آلات و هرآنچه اسلام آن را حرام قرار داده، شد و افزود: نباید اجازه دهیم بدعت ها و خرافات در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان بروز کند.



شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.



7528/2624

انتهای پیام /*


5027546
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف گسترش فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری و انفاق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، زودتر به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت دفاع گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشاورزی اندونزی دیدار و دو طرف بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های کشاورزی میان دو کشور تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس، مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حراست از هویت تاریخی خلیج فارس را امری شمرد که همسایگان ایران آن را می‌ستایند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرادی گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خرداد برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خردادماه امسال برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است