بین‌الملل 15:58 - 05 فروردین 1398
رسانه‌های محلی امروز دوشنبه اعلام کردند، پنج حزب اپوزیسیون انگلیس با اشاره به مشارکت ریاض در بحران انسانی در یمن، از دولت لندن خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی‌ای را علیه عربستان سعودی اعمال کند.

پنج حزب اپوزیسیون انگلیس خواستار ممنوعیت فروش سلاح به ریاض شدند

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: رهبران حزب کارگر، حزب ملی اسکاتلند، حزب لیبرال دموکرات‌ها، حزب پلاید کامری حامی استقلال ولز و حزب سبز انگلیس و ولز این نامه به جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس را امضا کردند.

در این نامه آمده است: از نظر اخلاقی کاملاً سزاوار نکوهش و سرزنش است که دولت انگلیس نه‌تنها تغییر در سیاستش را مدنظر قرار نمی‌دهد بلکه عملاً دیگر دولت‌های خارجی را تحت فشار می‌گذارد تا فروش تسلیحات به عربستان را از سر گیرند.

نویسندگان این نامه گفتند: آلمان، اسپانیا، دانمارک، کانادا، آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل و پارلمان اروپا در حال حاضر خواستار تعلیق فروش تسلیحات به عربستان شده‌اند.

این رهبران اپوزیسیون از دولت انگلیس خواستند تا رویه‌ای مشابه را پیش بگیرد و با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی، ریاض را وادار به پایبندی به قوانین اساسی حقوق بشر کند.

ایان بلک‌فورد، رهبر حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام پارلمان انگلیس گفت: این نامه چند حزبی باید تلنگری برای وزیر امور خارجه انگلیس باشد دال بر اینکه دولت لندن باید فوراً این واقعیت مخرب جنگ در یمن را به رسمیت بشناسد، اقدامی انجام دهد و به این درگیری پایان دهد.

انتهای پیام


10086560
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است