سیاسی 16:00 - 11 آذر 1400

خدمت به مردم ادامه راه انبیا و اولیا است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر پنج شنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس و به مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید امروز به آن توجه کنیم بحث مردم است. ادیان الهی و پیامبران همه به مردم توجه داشتند زیرا اصل مردم هستند. اسلام دینی اجتماعی است و در قرآن کریم هم برای احکام خدا مردم مخاطب قرار می‌گیرند زیرا عنایت اسلام به مردم بسیار زیاد است.

وی افزود: وظیفه ما هم این است که هر کسی به هر اندازه می‌تواند به مردم خدمت کند زیرا این کار ادامه راه انبیا و اولیا است. این افتخار برای مسؤولان و علما است که بتوانیم به این مردم خدمت کنیم که همه زحمات را متحمل می‌شوند و همین مردم بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: حضرت امیر (ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر ۴ موضوع را یادآوری می‌کند. اول اینکه مالیات را به اندازه‌ای که در توان آن‌هاست بگیرید، دوم بحث جهاد است. الان ببینید مسلمان‌ها را به جان هم انداخته و خودشان را کدخدا می‌دانند. باید دشمنان را بشناسیم و نقشه‌های دشمنان را بدانیم نه اینکه با هم جنگ کنیم؛ سوم اینکه به فرهنگ و تربیت توجه کنیم و چهارم اینکه شهرها را بسازیم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در جای دیگر امام علی (ع) می‌فرماید مهمترین نور چشم شما آن است که عدالت را در شهرهای مسلمانان برقرار کنید زیرا ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: شما مسؤولان سعی کنید کار مردم را درست کنید که در رفاه باشند و در مضیقه نباشند و کسانی که مدیر هستند باید مثل آن فقیری که ضعیف‌ترین مردم است زندگی کنند.

وی اضافه کرد: باید توجه به مردم خیلی بیش از این باشد مثل همین میان مردم رفتن‌ها، حضرت امیر (ع) هم صبح به میان مردم در بازار می‌رفت و بعد از آن به کار خود می‌پرداخت. با مردم تواضع کردن و در میان مردم بودن خیلی مهم است. شما هم اگر عذری دارید به میان مردم بروید و با مردم حرف بزنید. هزاران نفر به شما رأی داده‌اند که وکیل آن‌ها هستید پس شما باید حقوق مردم را در نظر بگیرید و پشتیبان آن‌ها باشید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: الان گرانی زندگی را برای مردم خیلی سخت کرده است درحالی‌که مردم باید زندگی همراه با رفاه در حد خودشان داشته باشند. اگر هم عذری دارید با اخلاق و تواضع در کنار مردم باشید و به مردم بگویید.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: وکلای محترم باید قانون را وضع کنند اما این کافی نیست بلکه باید قانون اجرا شود ما الان چند سال است می‌گوئیم دیرکرد حرام است. اگر تصویب شد که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.

وی در پایان گفت: همه ما موظفیم این نظام را حفظ کنیم چون مقدمه ظهور امام عصر است و امام (ره) هم با همین هدف به میدان قدم گذاشتند.


11347337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است