بین‌الملل 02:28 - 03 آذر 1393
عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با فارس:
عضو پارلمان افغانستان با اشاره به تصویب پیمان امنیتی کابل–واشنگتن اظهار داشت، تأیید این پیمان از سوی پارلمان افغانستان به منزله مخالفت با اسلام است.

تصویب پیمان امنیتی کابل-واشنگتن خلاف ارزش‌های اسلامی است

«رحمان رحمانی»، عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به تصویب پیمان امنیتی کابل – واشنگتن گفت: تصویب و تأیید این پیمان از نظر وی حکم مخالفت با اسلام دارد.

رحمانی افزود: به همین دلیل، نشست عمومی پارلمان را که در آن پیمان امنیتی کابل–واشنگتن مورد بررسی قرار گرفته بود را به رسم اعتراض ترک کرده است.

وی تصریح کرد: بخش‌های از پیمان امنیتی کابل–واشنگتن مخالفت با متون و ارزش‌های اسلامی دارد و یکی از این موارد اعطای مصونیت به نظامیان خارجی در افغانستان است

این عضو پارلمان افغانستان گفت: یک نظامی خارجی هر جرمی را که در خاک افغانستان مرتکب شود در این کشور مجازات نشده بلکه باید در آمریکا مجازات شود، در حالی که این جرم ممکن است در آن کشور جرم‌ تلقی نشود و مجرم بدون مجازات باقی بماند.

رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به مخالفان پیمان امنیتی وقت صحبت داده نشد، اظهار داشت، برخی اعضای پارلمان در تلاش برای زیر سلطه درآوردن این کشور هستند.

وی تأکید کرد: در صورتی که نظامیان خارجی در قلمرو افغانستان مرتکب هر نوع تعرض و تجاوزی شوند و افغان‌ها حق بازپرس از وی را نداشته باشند، مفهوم این امر اشغال افغانستان و استعمار بر افغان‌ها است.

وی در ادامه با تأکید براینکه نباید پیمان امنیتی کابل–واشنگتن تصویب می‌شد، اظهار داشت: با تأیید این پیمان آزادی، دادگاه‌ها و استقلالیت افغانستان زیر سوال رفته است.

این عضو پارلمان افغانستان با اشاره به اینکه برخی اعضای پارلمان به رسم اعتراض و انزجار از تصویب پیمان امنیتی، مجلس عمومی را ترک کردند؛ اظهار داشت: ما با اینکار خود به آئین و دین اسلام ارزش گذاشته و منافع ملت افغانستان را پاس داشته‌ایم.

رحمان رحمانی در پایان گفت: تأیید پیمان امنیتی کابل – واشنگتن در مخالفت با منافع ملی و ناقض شریعت اسلامی است و تمام اعضای پارلمان این موضوع را می‌دانستند.

انتهای پیام/ز

 


5254273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است