اجتماعی 15:04 - 10 اردیبهشت 1396
کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا:
کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ایران به تعهدات خود در قبال برجام و معاهده پاریس عمل کرده است، گفت: بر اساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و اتحادیه اروپا منعقد می‌شود حمایت مالی و فنی در زمینه تغییر اقلیم در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

ایران در برجام و توافقنامه پاریس به تعهدات خود عمل کرده است

به گزارش ایسنا، میگوئل کانیته در حاشیه کنفرانس بلند پایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: بعد از برجام همکاری‌های ما با ایران شروع شد که این موضوع باعث اعتمادسازی بین اتحادیه اروپا و دولت ایران شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای همکاری ما بسیار قوی است، گفت: تمام اعضای اتحادیه اروپا به برجام متعهد هستند و به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده‌اند. این همکاری‌ها تداوم خواهد داشت. تحریم‌های بسیاری برداشته شده و همکاری‌ها افزایش یافته است. سعی می‌کنیم حذف تحریم‌ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه همکاری ما با ایران در زمینه تغییرات اقلیم بخشی از همکاری‌های ما خواهد بود،اظهارکرد: توافقنامه پاریس هم چالش و هم فرصت است. چالش آن است که چگونه همه اعضا می‌توانند به آن تعهد داشته باشند و به تعهدات خود عمل کنند. تعهدات پاریس باید تبدیل به عمل شود و کشورهای ملحق شده به آن وظایف خود را انجام دهند.

کانیته با بیان اینکه معاهده پاریس یک معاهده در سطح جهانی است،گفت: از جمله اهداف این معاهده ایجاد اشتغال سبز و سازگار با محیط زیست است؛ شغل‌هایی که از تغییر اقلیم تاثیر منفی نپذیرد. ایران نیز در مسیر توافق پاریس گام‌هایی برداشته است.

وی افزود: میلیاردها دلار برای موضوع تغییر اقلیم اختصاص داده‌ایم. اتحادیه اروپا شروع به اجرای این معاهده کرده است تا گازهای آلاینده تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا افزود: ۲۰ درصد از بودجه اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ صرف بحث تغییرات اقلیم خواهد شد. ایران نیز شریک اساسی اتحادیه اروپا در معاهده پاریس است و به تعهدات خود عمل کرده و در مسیر اجرای معاهدات پاریس گام برداشته است.

کانیته با بیان اینکه تغییر اقلیم روز به روز در حال بدتر شدن است، گفت: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سازگار با محیط زیست باید دنبال شود. کشورهای توسعه یافته در سال ۲۰۰۸ تفاهم کردند تا سال ۲۰۲۰، ۲۰ درصد آلاینده‌ها را کاهش دهند همچنین متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۰ درصد،آلاینده‌ها را کاهش دهند. این اهداف فرصتی را در اختیار سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به صندوق‌های ایجاد شده به منظور اجرای اهداف معاهده پاریس اظهار کرد: بخش خصوصی باید از طریق تسهیلات ارائه شده در این صندوق‌ها در اجرای معاهده پاریس وارد عمل شود. از دهه ۹۰ اتحادیه اروپا رشد اقتصادی داشته و سعی کرده است در اقتصاد سبز سرمایه‌گذاری کند و کیفیت زندگی شهروندان را بالا ببرد.

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا با بیان اینکه شرکت‌های اتحادیه اروپا تا حدود ۴۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، افزود: معاهده پاریس به اتحادیه اروپا کمک بسیاری کرده است. امیدواریم بتوانیم شاهد قدم‌های ایران نیز در این مسیر باشیم. تجربه اروپا در این زمینه گسترده است و می‌توانیم این تجربیات را در سطح سیاسی و فنی با ایران به اشتراک بگذاریم.

کانیته درپایان گفت: ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به کمیسیون تغییرات اقلیم و انرژی این اختیار را داده‌اند تا یک یادداشت تفاهم با ایران در زمینه تغییر اقلیم منعقد کند. بر اساس این یادداشت تفاهم، حمایت مالی و فنی از سوی اتحادیه اروپا در اختیار ایران قرار می‌گیرد همچنین می‌توانیم در زمینه سرمایه‌گذاری و کسب و کار سبز با ایران مشارکت کنیم.

انتهای پیام


9057133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است