اجتماعی 18:09 - 02 شهریور 1398
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای مادران دارای فرزندان کمتر از ۶ سال انعطاف ساعت کاری مدنظر است تا در عین شاغل بودن به فرزندان خود رسیدگی کنند و امیدواریم به گسترش خانواده‌ها نیز بیشتر توجه شود تا زنان در کنار نقش خانوادگی، نقش اجتماعی خود را نیز ایفا کنند.

بررسی انعطاف ساعت کاری مادران دارای فرزندان کمتر از ۶ سال

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین شده است، گفت: از یک سال پیش قرارداد این سند تنظیم و با ظرفیت اساتید و مدیران و استفاده از آماری که از مطالعات پیشین و سرشماری در اختیار بود، تدوین شد و یکی از بهترین سندهایی است که در سطح کشور برای ارتقاء و بهبود وضعیت زنان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در تدوین آن نقش داشته‌ و در اجرای آن نیز دارای نقش هستند، افزود: اشتغال دختران تحصیل کرده جویای کار، زنان روستایی و استفاده از این ظرفیت برای فعالیت‌های کشاورزی و صنایع دستی، آسیب‌ها، خانواده و اهمیت بحث ازدواج در این سند مورد توجه واقع شده است.

ابتکار تصریح کرد: امروز با تصویب و رونمایی این سند باید عملیاتی شدن آن را شاهد باشیم تا شاخص‌های عدالت اجتماعی را رصد و پایش کنیم.

وی در خصوص اعلام پست‌های مدیریتی واگذار شده به زنان در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: این پست‌ها به زودی اعلام می شود. برخی از دستگاه‌ها در ارائه کارنامه خود تاخیر داشته اند اما استان مرکزی جزو استانهایی است که انتصابات خوبی داشته است و در سطح استانداری و دستگاه‌های اجرایی انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی را شاهد هستیم. با حضور زنان توانمند در استان شاهد تحولات خوبی در مسائل مختلف خواهیم بود.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: برای مادران دارای فرزندان کمتر از ۶ سال انعطاف ساعت کاری مدنظر است تا در عین شاغل بودن به فرزندان خود رسیدگی کنند و امیدواریم به گسترش خانواده‌ها نیز بیشتر توجه شود تا زنان در کنار نقش خانوادگی، نقش اجتماعی خود را نیز ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، مرکز خیرساز جامع مداخلات و حمایت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی جهت مددکاری زنان و دختران در معرض آسیب با صرف هزینه ۲.۵ میلیارد تومان در ۲ طبقه با حضور ابتکار افتتاح شد.



انتهای پیام


10217365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است