اجتماعی 15:52 - 28 دی 1396
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اهمیت پرداختن به بحث سالمندی گفت: بی شک ۳۰ سال آینده، کشور ما، کشوری سالمند خواهد بود و زمان زیادی برای برنامه‌ریزی در این خصوص نداریم و لازم است با شتاب بیشتری در این راستا گام برداریم.

بکارگیری فارغ‌التحصیلان پرستاری با گرایش بهداشت در مراکز جامع سلامت

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی در همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از مددجویان در بیمارستان ها بستری هستند و ۹۰ درصد مردم ما در جامعه رها شده‌اند و مراقبتی دریافت نمی کنند و این اشکال در کل سیستم درمان و سلامت کشور وجود دارد که نیاز به پرستاری جامعه‌نگر شدیدا احساس می شود.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم انجام شده میان معاونت پرستاری و معاونت بهداشت وزارت بهداشت ،مقرر شد فارغ التحصیلان پرستاری با گرایش بهداشت جامعه، در راستای ارتقاء سلامت همگانی در مراکز جامع سلامت به کارگیری شوند.

وی گفت: این در حالی است که قریب ۳۰ سال است که در دانشکده های پرستاری، پرستار بهداشت جامعه تربیت می کنیم اما این افراد پس از فارغ التحصیلی جایگاهی نداشته اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص  نظام پرداخت  کارکنان پرستاری گفت: با هدف رسیدن به نظام عادلانه پرداخت، کار گروهی با این موضوع تشکیل و شروع به کار کرده است و به دنبال آن هستیم که فرمولی را تعیین کنیم که در آن با در نظر گرفتن  سنوات کاری پرستاران، سختی کار، تجربه عملی  و حضور پرستار بر اساس قانون بهره وری، پرداخت ها عادلانه انجام شود.

حضرتی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق و علمی در خصوص مواجهه با بحران گفت: کار دیگری که در این ۲ ماه در معاونت پرستاری انجام شده است تشکیل تیم ملی پرستاری بحران است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از هر ۱۰ منطقه آمایشی خواسته شده است نیروهای واجد شرایط را جهت این امر معرفی نمایند و شرایط طوری تعیین شده است تا پرستارانی که شایستگی لازم را دارند در این تیم عضویت یابند.

 به گزارش وبدا، وی با تاکید بر نقش پرستاران در ارتقای آگاهی‌های بهداشتی و درمانی مددجویان افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان وزارت بهداشت منعقد شد، تولیت آموزش به مددجویان و خانواده هایشان به طور رسمی به معاونت پرستاری واگذار شد.

حضرتی همچنین افزود: در مورد موضوع کمک پرستاری که تنش های بسیاری را ایجاد کرده بود، بعد از جلسات متعدد با نظام پرستاری این موضوع حل شد  و در حال حاضر  آموزش  کمک پرستاران متوقف شده است و بر اساس اعلام دانشگاهها  ۲۰ هزار نفر کمک پرستار مورد نیاز است که ۱۷ هزار نفر آموزش دیدند و مدیران پرستاری می توانند با همکاری دانشگاه‌های خود نسبت به جذب آن ها اقدام کنند.

انتهای پیام


9643316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است