سیاسی 22:36 - 25 آذر 1396
امیرعبداللهیان:
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی ایرانی نیست، گفت: نمایش ساختگی امریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است.

موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی ایرانی نیست

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان با اشاره ادعاهای نیکی هیلی علیه ایران گفت: موشک‌های پرتاب شده از سوی یمنی‌ها به ریاض و ابوظبی قطعا ایرانی نیست.

وی ادامه داد: زمانی از یک مقام سازمان ملل در مذاکره دیپلماتیک شنیدم که در سایه جنگ سعودی در یمن حتی برخی عشایر و قبایل در این کشور به موشک  دست یافته‌اند و از دیرباز در یمن به ازای هر فرد چهار سلاح وجود داشته است.

وی با بیان اینکه نمایش ساختگی امریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است، افزود: از ابتدای تجاوز غیر قانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما بارها مقامات ارشد امریکا آشکارا اعلام کرده‌اند که امریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: متاسفانه کشتار عظیم مردم مظلوم یمن طی سه سال گذشته صرفا با سلاح‌های جدید امریکایی و غربی و با کمک گسترده‌ی رژیم نامشروع اسرائیل انجام شده است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و این نمایش‌های نخ‌نمای امریکا و عربستان خریداری ندارد. امروز انصارالله و متحدین یمنی آن در بهترین شرایط دفاع مشروع و مقاومت در مقابل حملات نظامی متجاوزین هستند.

وی تاکید کرد: امارات، ریاض و امریکا با فرافکنی نمی‌توانند خود را با روش نظامی به مردم مقاوم یمن تحمیل کنند و شکست اقدامات نظامی در یمن قطعی است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند اعلام می‌کند که یمن و بحرین صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر عقلانیت دارد.

انتهای پیام


9597217
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است