وبگردی 02:50 - 01 مهر 1393
پدر شهید در حالی که قطرات اشک لحظه‌ای امانش نمی‌داد، گفت: از شهادت پسرم راضی و از این که او را پیدا کرده‌ام، خوشحالم ... .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،امروز 31 شهریور ماه، 34 سال پیش در چنین روزی جنگ تحمیلی رژیم بعث حاکم بر عراق علیه ایران اسلامی آغاز شد. فردا هم شروع سال جدید تحصیلی است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر شروع متفاوتی را تجربه کرد. شروعی با شناسایی یک شهید در یک دانشگاه... شهید «رضا سلمانی کردآبادی» اهل اصفهان یکی از 5 شهید تدفین ‌شده در صحن دانشگاه. امروز همه آمده بودند تا خانواده‌اش را تا سر گلزار او همراهی کنند.

*پس از نماز جماعت ظهر وعصر، حاضرین با ندای «الله اکبر» و زمزمه «کجایید ای شهیدان خدایی...» به محل گلزار حاضر شدند.

*دانشگاه امیرکبیر، پیشرو در حرکت علمی، سیاسی و اجتماعی

معتمدی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم استقبال از خانواده شهید «رضا سلمانی کردآبادی» ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: به خاطر دارم که در زمان جنگ نیز مرکز بسیج دانشگاهیان نیز در این دانشگاه بود و بسیاری از فرماندهان و نیروهای رده بالای سپاه و بسیج از این دانشگاه بودند. آمار حضور دانشگاهیان این دانشگاه شاید در دوران جنگ بی‌نظیر باشد که رقم بالغ بر 90 شهید گویای این مطلب است. در زمان انقلاب نیز این مجموعه دانشگاهی از گروه‌های پیشرو در حرکت انقلاب بودند. خدا رو شکر این دانشگاه علاوه بر رشد علمی در فضای سیاسی و علمی نیز اثرگذار است.

*استقبالی با شکوه...

حاضرین با شاخه‌های گل به در دانشگاه رفتند. تا پدر، همسر، دختران، برادران و خواهر شهید را تا گلزار شهید همراهی کنند. زیر بازوان پدر را گرفته‌اند، دختران به احترام پدر از ابتدای مسیر، کفش‌هایشان را در آوردند... برادر بارها به زمین می‌افتد و ...

*از شهادت پسرم خوشحالم...

پدر شهید در حالیکه قطرات اشک لحظه‌ای امانش نمی‌داد گفت: از شهادت پسرم راضی و از این که او را پیدا کرده‌ام، خوشحالم... وقتی عازم جبهه بود به او گفتم تو 3 فرزندان کوچک و شیرخواره داری، چرا می‌خواهی آنها را بگذاری و به جبهه بروی؟ گفت «مگر امام حسین شیرخواره نداشت؟» با این حرف او راضی شدم که برود.

حال که او را پیدا کرده‌ام، دلم آرام شد...

*هنوز هم منتظرم...

ملیحه (سکینه) ترابی همسر شهید رضا سلمانی کردآبادی می‌گوید: هنوز هم منتظرم... تصور می‌کنم خواب می‌بینم...

دخترانم 5 ساله و 3 ساله و پسرم 6 ماهه بودند که پدرشان به جبهه رفت. حال آسیه 36 ساله، آمنه 34  ساله و رضا 32 ساله هستند. فقط دختر بزرگم پدر را به یاد دارد. لحظه‌شماری می‌کردم برای رسیدن به اینجا. هر لحظه روحم به اینجا می‌آید.

همین‌قدر که به وطن بازگشته خوشحالم. همه جای ایران وطن است. حداقل الآن پدرش و بچه‌ها از چشم‌ انتظاری در آمده‌اند. می‌گویند دانشجویان با این شهدا انس گرفته‌اند، دلمان نمی‌آید جدایشان کنیم.

آقا رضا، کارگر بنّایی بود و بسیار به رزق حلال اعتقاد داشت. او که سواد چندانی نداشت حال به چنین جایی رسیده است.

از رفتن آقا رضا به جبهه ناراضی نبودم. وقتی موضوع اسلام در میان بود هیچ حرفی نداشتم. فقط از خدا توانی خواستم که بتوانم به تنهایی فرزندانم را به خوبی بزرگ کنم. هنوز هم با عکس او دردل و گلایه می کنم...

*هیچ نشانی از او نداشتم...

محسن سلمانی کرد آبادی، برادر شهید نیز ادامه می‌دهد: هیچ‌ نام و نشانی از رضا نداشتم و حال ناباورانه او را اینجا پیدا کردم...

*پوشانده از گل...

دل‌کندن از شهید بعد از 33 سال بسی سخت است. حال نمایی از مزار شهید دیده نمی‌شود. تمام قبر و اطراف آن از شاخه‌های گل پوشانده شده است.


4774683
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسی که صدق، امانت و راستی پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند می‌شوند و امین مردم خواهد بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مردی از دیار سربداران در روزگاری که بسیاری از ارزش‌ها رو به کمرنگ شدن بود به غیرت و مردانگی معنایی دوباره بخشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین اجتماعی مشروط به داشتن سابقه حق‌بیمه نیست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درحالی که موضوع جلوگیری از سرعت گرفتن روند پیری جمعیت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتمردان است یکی از مهمترین سوال‌ها سن مناسب فرزندآوری است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» امام خمینی (ره) ۳۵ سال پیش در پیامی که ۲۹ تیر ۱۳۶۷ صادر شد و به پیام قطعنامه شهرت یافت، خیزش ملت‌های جهان علیه آمریکا و سایر مستکبران را نوید داده بودند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بین یک دختر معمولی و کسی که می‌خواهید در آینده به عنوان همسر و شریک زندگی خود روی او حساب کنید، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر فکر می‌کنید رشته «آبیاری گیاهان دریایی» شوخی بامزه‌ای است، بد نیست بدانید واقعاً رشته‌های دانشگاهی مثل «زامبی شناسی»، «دلقک شناسی» و «آداب تماشای تلویزیون» در دنیا هستند که در ظاهر شبیه یک لطیفه محسوب می‌شوند
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این مطلب راهکار‌هایی برای انس بیش‌تر کودکان با امام زمان (عج) مطرح شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیام‌هایی که از رویاهای خود دریافت می‌کنیم. نمادها یا کهن الگوهای اولیه که از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ما را از آنچه برای هر یک از ما منحصر به فرد، معتبر و مقدس است، آگاه می‌سازند. وقتی به این پیام ها توجه می کنیم، مسیر تکامل روح خود ر...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است