فرهنگی‌هنری 11:11 - 09 آذر 1394
نسخه الکترونیک کتاب «پیغام ماهی‌ها» اثر گلعلی بابایی که خاطرات سردار شهید حاج حسین همدانی است، منتشر شد.

نسخه الکترونیک خاطرات شهید همدانی منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نسخه الکترونیک کتاب «پیغام ماهی‌ها» اثر گلعلی بابایی که خاطرات شهید سردار حاج حسین همدانی از بدو تولد تا سال 64 است و به تازگی از سوی انتشارات 27 بعثت راهی بازار کتاب شده بود در دسترس مخاطبان نرم‌افزار «خط‌خوان» قرار گرفت.

این کتاب 400 صفحه‌ای که یک مصاحبه یک ساعته از این شهید پیرامون موضوع سوریه نیز در آن آمده با قیمت 5 هزار تومان در نرم‌افزار «خط‌خوان» در دسترس علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفته است.(برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید)

بر اساس این گزارش کتاب «پیغام ماهی‌ها» سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت، پرچم‌دار رشید سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) شهید حسین همدانی به قلم گلعلی بابایی از سوی «نشر 27» به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید همدانی منتشر شده بود.

 

در بخشی از این کتاب به نقل از شهید همدانی آمده است: «نشسته بودم ردیف آخر صندلی‌های مینی‌بوس. به چهره‌های معصوم و خسته بچه‌ها نگاه می‌کردم. که عموما خنده بر لب خوابیده بودند. غرش خفه موتور کوچک دیزلی، آمیخته با زوزه باد سردی، که پر فشار از لای منفذهای زهوار در رفته دور پنجره‌ها به داخل هجوم می‌آورد. تنها صدایی بود که در اتاقک مینی‌بوس شنیده می‌شد. محض دفع‌الوقت داشتم شعر «پیغام ماهی‌ها»ی مرحوم سپهری را زیر لب زمزمه می‌کردم.

در آن شعر سهراب قرار است پیغام‌ ماهی‌های تشنه یک حوض بی‌آب را ببرد برای خدا.

ماهی‌ها پیغامشان این است:

تو اگر در طپش باغ خدا را دیدی،

همت کن

و بگو ماهی‌ها، حوض‌شان بی‌آب است‌

آن تکه آخرش را خیلی دوست دارم و آن شب هم مدام همان را زیر لب می‌خواندم، جایی که می‌گوید:

باد می‌رفت به سر وقت چنار

من به سر وقت خدا می‌رفتم‌

پیچ و خم جاده تمامی نداشت، دل مشغولی‌ها من هم. سرانجام در صبحی ابری و خشک، حوالی ساعت 10 صبح وارد شهر دزفول شدیم.»

http://fna.ir/J91HXZ

7448595
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است