اجتماعی 14:36 - 20 بهمن 1394
در موزه ی دانشگاه مطالعات زندگی روستایی انگلیسی، موشی به تله افتاد اما این تله توسط کارمندان موزه کار گذاشته نشده بود تا حیواناتی را که مرتبا وارد ساختمان موزه شده و باعث دردسر می شوند، بگیرد.

برترین ها: در موزه ی دانشگاه مطالعات زندگی روستایی انگلیسی، موشی به تله افتاد اما این تله توسط کارمندان موزه کار گذاشته نشده بود تا حیواناتی را که مرتبا وارد ساختمان موزه شده و باعث دردسر می شوند، بگیرد. این موش در تله ای 155 ساله گیر افتاد که در انبار موزه نگهداری می شد و قرار بود به نمایش گذاشته شود.



متصدی موزه هنگامی که داشت دنبال اشیایی برای استفاده در یک جلسه ی تحقیق میان رشته ای بر روی حیوانات می گشت، موش را درون تله پیدا کرد. او گیج شده بود، چرا که موش قرار نبود جزیی از این تله باشد. او به کارکنان موزه ایمیلی نوشت که این گونه شروع می شد:



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



"به نظر یک موش درون تله گیر کرده که در بانک اطلاعاتی چیزی درباره ی آن ذکر نشده است. لطفا ببینید آیا این موش باید باشد و تصمیم بگیرید که آیا بودن یک موش مرده درون این تله از نظر نگهداری به صلاح است و یا خیر"



تله ی مورد بحث، ساخته ی کالین پولینگر و پسران (Colin Pullinger &sons) بوده که "تله ی ابدی موش" نام داشته و آن طور که بر روی برچسب آن نوشته شده  "برای یک عمر" طراحی شده است. این تله یک مکانیز الاکلنگی داشته و با با ورود موش از سوراخ، در پشتش بسته می شود. اگرچه تاریخ دقیق ساخت این تله مشخص نیست، ولی اختراع این نوع تله در سال 1861 به ثبت رسیده است.



وبلاگ موزه ی مطالعات جریان این موش را این طور تعریف می کند:" این موش توانسته بود تا از حراست دانشگاه، درب های داخلی و کارکنان بگذرد و خود را به انبار ما برساند. آنجا برایش مثل بهشت موش ها بود، پر از پوشال و چوب و پارچه. از هزاران اشیای انبار او چیزی را انتخاب کرد که برای کشتنش طراحی شده بود: یک تله موش."



طعمه ای در تله نبود، اما کارکنان موزه باور دارند که موش در حال تعقیب کردن نخی بوده که درون تله افتاده و باعث مرگ موش شده است. خوشبختانه غیر از یک برچسب گاز زده، موش صدمه ی دیگری به این تله نزده است.



سال پیش، مجموعه ی موزه در جعبه های مهر و موم شده نگهداری می شده، پس موش فقط میتوانسته قبل از مهر موم کردن اشیا یا در زمانی که تعمیراتی در موزه برای بازطراحی آن در جریان بوده است، وارد تله شده باشد.



موزه تصمیم دارد تا موش را جز همیشگی از این تله قرار دهد و همراه با آن به نمایش بگذارد.



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله



گیرافتادن موشی در یک تله ی 155 ساله


7668776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است