اجتماعی 11:44 - 09 آبان 1393
شهرری - ایرنا - همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرستان ری برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در بیان مظلومیت شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت علی اصغر(ع) و با حضور گسترده مادران و نوزادان این شهرستان در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.



شرکت کنندگان در این مراسم که با حال و هوایی خاص و هم‏نوا با شهدای دشت کربلا در میان حزن و اندوه و گریه و ناله مادران شیرخوارگان برگزار شد، بار دیگر بر پیروی ازآرمانهای امام راحل و مظلومیت شهدای اسلام و کربلا تأکید کردند.



مادران ولایی در این مراسم با پوشاندن لباس های هم شکل بر تن نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای آن حضرت و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به اقامه عزا پرداختند.



هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا در سراسر کشور اعلام شد.



یکی دیگر از اهداف این همایش، تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.



مظلومیت و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش به دلیل استقرار حق به جای باطل همواره در تاریخ ماندگار می ماند.



مادران و عاشقان امام حسین (ع ) در این مراسم به یاد مظلومیت و تشنگی حضرت علی اصغر(ع) و دل بی قرار رباب، کودکان خود را روی دست و در آغوش گرفتند و همنوا با مداح مراسم برای حضرتش با سوز و گداز لالایی خواندند.



گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا(ع) برای طفل شیرخوارش را تداعی می کرد که لحظاتی دل هر مسلمان را به درد می آورد.



همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله و در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با هدف تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.



همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و ... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شد.



این همایش ازدهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافته و برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نیز راه اندازی شد.



همایش شیرخوارگان حسنی در 800 شهرو روستا و کشورهای دیگر نیز برگزار می شود.



تعداد شرکت کنندگان درمراسم تهران بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده و ثبت ملی این اثر معنوی انجام و هم اکنون درخواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه شده است.



687**1565

انتهای پیام /*


5081778
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودرو‌های برقی به کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیوان عالی کشور بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور با قدردانی از حمایت اقشار مختلف مردم از طرح نور، گفت: انتظامی کشور با تکیه بر معنویت و تقوای کارکنان خود و به پشتوانه حمایت‌های مردمی در عرصه مبارزه با بی حجابی پیش قدم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی به مناسبت هفته سلامت، وجوه مهم سلامت را برشمرد و بر نقش خانواده در سلامت افراد تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از رایزنی با سازمان محیط زیست جهت اخذ مجوز و فعال شدن کارخانه آسفالت در شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح کالابرگ الکترونیکی با رویکردی مبتنی بر خلاقیت و هوشمندی و با هدف تامین سبد غذایی مردم به بهترین شکل ممکن اجرایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است