بین‌الملل 18:30 - 24 اسفند 1392
همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/103
سخنگوی والی ولایت غزنی در جنوب افغانستان با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی در این ولایت، اظهار داشت که انتخابات این ولایت در فضای امن برگزار خواهد شد.

سخنگوی والی «غزنی»: انتخابات در غزنی در فضای امن برگزار خواهد شد

«شفیق ننگ»، سخنگوی والی غزنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: باتوجه به تلاش نیروهای امنیتی این ولایت، انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد و در تمام فرمانداری‌های غزنی امنیت انتخابات بطور کامل از سوی نیروی‌های امنیتی افغان تامین شده است.

وی افزود: نیروهای امنیتی به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته‌اند که امنیت همه مراکز رأی‌گیری در تمام نقاط این ولایت تأمین شده است و نگرانی جدی وجود ندارد.

به گفته ننگ، تا چندی پیش ولایت غزنی با چالش‌های امنیتی روبرو بود اما همزمان با آغاز کار کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت، تلاش نیروهای امنیتی و همکاری مردم باعث شده است تا چالش‌های امنیتی برطرف شود.

وی تصریح  کرد که اکنون در ولایت غزنی چالش امنیتی برای مختل کردن انتخابات وجود ندارد و نیروهای امنیتی افغان نیز به تلاش خود در بهبود وضع امنیتی ادامه می‌دهند.

شرکت گسترده شهروندان ولایت غزنی در انتخابات

سخنگوی والی غزنی در ادامه گفت: تمام شهروندان این ولایت با علاقه‌مندی زیادی کارت رای بدست آورده‌اند و این نشانگر آن است که مردم غزنی در روز انتخابات حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

ننگ افزود که شمار افرادی که تا کنون کارت رای‌گیری دریافت نکرده‌اند نیز بزودی این کارت‌ها را بدست خواهند آورد و در روز انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

به گفته وی، اکنون دفتر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این ولایت با همکاری نیروهای امنیتی افغان فعالیت می کند.

این در حالی است که عالمان دینی نیز در قسمت تبلیغات انتخاباتی نقش موثری را داشتنه‌اند و مردم را تشویق می‌کنند که با شرکت در انتخابات، رئیس جمهور آینده خود را انتخاب کنند.

ننگ تصریح کرد که تمام نهادها، بزرگان، زنان و کمیسیون مستقل انتخابات با نیروهای امنیتی افغان همکاری می‌کنند.

گشایش دفاتر ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در غزنی

سخنگوی والی غزنی در ادامه گفت که تمام کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان در ولایت غزنی دفاتر خود را بازکرده‌اند و فعالیت‌های آن‌ها بصورت عادی ادامه دارد.

به گفته وی، شهروندان غزنی در گرهمایی‌های کاندیدهای مورد نظرشان با علاقمندی شرکت می‌کنند.

ننگ اظهار داشت که در ولایت غزنی 385 مرکز رای‌گیری وجود دارد که به 1197 محل برای انداختن رای به داخل صندوق در نظر گرفته شده است که شامل 706 محل برای مردان و 491 محل دیگر برای زنان اختصاص داده شده است.

سخنگوی والی غزنی یادآور شد که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تمام مواد انتخاباتی را به ولایت غزنی انتقال داده است.

ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی بزرگترین چالش‌ها فرا روی انتخابات سال آینده افغانستان شمرده می‌شوند، درحالی که در ولایت غزنی هر از گاهی طالبان نیز حملاتی انجام می‌دهند.


3271896
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است