فرهنگی‌هنری 16:23 - 08 آبان 1393
شیراز- ایرنا- رییس دانشگاه شیراز ، دانشگاه ها را نیازمند حمایت روحانیون دانست و گفت:برای برخورداری هر چه بیشتر دانشگاه ها از این پشتیبانی ضروری است ارتباط و پیوند میان دانشگاه و روحانیت تقویت شود.

به گزارش ایرنا مجید ارشاد لنگرودی ، پنجشنبه در دیدار استادان دانشگاه های استان فارس با مرجع تقلید آیت الله ناصر مکارم شیرازی ، بیان کرد:میان یافته ها و دستاوردهای دانشگاه های کشور و اقدامات اجرایی و روحانیت شکاف عمیقی وجود دارد که این خلا باید از بین برود.



وی ادامه داد:مردم اقبال و اعتماد مطلوبی به روحانیون دارند و باید از این فضا برای ارائه راهکارهای علمی و مناسب دانشگاه به مردم بهره گرفت.



رییس دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه ها بیان کننده مباحث تئوری از جمله بحران آب در جامعه هستند و روحانیت به علت حضور در مناطق مختلف و ارتباط خوبی که با مردم دارند می توانند مسائل و مشکلات موجود را برای مردم تبیین و برای حل آنها مشارکت و همکاری آنان را جلب کنند.



ارشاد لنگرودی اظهارداشت:رسالت دانشگاه ها ارائه مباحث تئوری است اما بخش عملی و اجرایی آن از وظایف نهادها و شرکت های ذی ربط است لیکن متاسفانه عده ای کاستی ها و نقایصی را که در بخش عملی کار وجود دارد ناشی از عملکرد دانشگاه ها می دانند.



رییس دانشگاه شیراز ادامه داد:موضوع بروز بحران آب در کشور را برای نخستین بار استادان این داشنگاه در سال 70 مطرح کردند اما به لحاظ عملی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.



ارشاد لنگرودی اضافه کرد:افزون بر این تمام موضوع های مطرح شده از سوی استادان دانشگاه شیراز در وزارت نیرو مورد تایید قرار گرفته است.



رییس دانشگاه شیراز ، حل مساله بحران آب را نیازمند همکاری و مشارکت مردم دانست و گفت: برخی اقدامات صورت گرفته در بخش آب استان فارس بدون مطالعه و دقت انجام شده و همین امر تبعات بسیاری برای مردم داشته است.



ارشاد لنگرودی به برخی از توانمندی های استادان دانشگاه های فارس اشاره کرد و گفت:طراحی برج میلاد و 90 درصد سدهای ایران را استادان دانشگاه های این استان انجام داده اند و در صنایع الکترونیک و شیمیایی نیز فارس از رتبه ممتازی در کشور برخوردار است اما در طول سال های گذشته ، نقش استادان دانشگاه های فارس در کشور نادیده گرفته شده است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان داشت:دانشگاه های استان فارس در مباحث علمی حتی در ابعاد جهانی از قابلیت های فراوانی برخوردارند و از این رو زمینه برای انجام کار علمی در فارس و شیراز فراهم است.



محمدهادی ایمانیه افزود:سطح علمی دانشگاه های استان فارس در کشور از رتبه خوبی برخوردار است به گونه ای که بسیاری از استادان مطرح در رشته های مختلف در کشور از دانشگاه های این استان برخاسته اند.



ایمانیه اضافه کرد: هم اینک شورایی با هدف افزایش وحدت، و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه ها در استان فارس تشکیل شده است که نوید بخش توجه مسوولان و رونق فعالیت های علمی در دانشگاه های این استان است.ک/2



7382 /679

انتهای پیام /*


5078613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است