اقتصادی 19:25 - 30 فروردین 1394
معاون سازمان بورس تأکید کرد
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش مهم فرابورس ایران در توسعه بازار سرمایه بر اهمیت ایجاد ابزارهای نوین برای گسترش تامین مالی از طریق این بازار تأکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ضمن بازدید از شرکت فرابورس ایران، در جمع مدیران این شرکت با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی جوان فرابورس ایران اظهار داشت: این مزیت موجب مطلوب شدن فرایندها و توجه ویژه به نوآوری در اقدامات می‌شود.


امیری، مشکل فعلی صنایع کشور را کمبود نقدینگی دانست و افزود: وظیفه ما به عنوان متولی بازار سرمایه این است که بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی را به سمت تامین مالی با استفاده از ابزارهای موجود در بازار سرمایه ترغیب کنیم.


وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه، راه‌اندازی تأمین مالی تخصصی است تا برای هر صنعت، ابزارهای متناسب با آن را برای تامین مالی فراهم کنیم.


امیری با بیان اینکه باید مجموعهای از ابزارهای متنوع را داشته باشیم تا هر سرمایهگذاری که مراجعه کرد بتوانیم نیازش را تامین کنیم، افزود: در آن صورت میتوانیم به فردی که به دنبال ریسک کمتر یا بیشتر است، محصول مورد نظرش را ارائه دهیم و قطعاً به دنبال آن، بازار سرمایه توسعه پیدا خواهد کرد.
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پتانسیل فرابورس ایران در جهت ابزارسازی افزود: فرابورس در تحقق این هدف می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد چرا که نیازمند تنوع ابزارها در بخش اوراق بدهی هستیم و با توجه به دانش و چابکی ساختار فرابورس، می‌توانیم برای تحقق این هدف به فرابورس امیدوار باشیم.


وی به نقش شرکت‌های تأمین سرمایه در کنار فرابورس ایران هم اشاره و اضافه کرد: اگر این دو نهاد بتوانند تعامل خوبی با هم برقرار کنند خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.


امیری ضمن تشکر از زحمات مدیران فرابورس ایران، خطاب به آنان گفت: طراحی روش‌ها و ابزارهای نوین تأمین مالی را دنبال کنید تا با توجه به رسالت فرابورس بتوانیم تعداد بیشتری از مخاطبان را در بازار سرمایه داشته باشیم زیرا فرابورس ایران جایگاه بسیار مهمی دارد و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.


در ادامه این جلسه، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته از بدو تأسیس این شرکت تا کنون گفت: در طول این سال‌ها توانسته‌ایم با الطاف الهی و اتکا به حمایتهای شورای عالی بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار، هیئت مدیره فرابورس ایران و همچنین خلاقیت و ابتکار نیروی انسانی جوان شرکت به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم.


وی همچنین ضمن تشریح برنامه‌های سال 94 فرابورس ایران از کمک به تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط، توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله صندوق¬های سرمایه¬گذاری جسورانه و کمک به تامین مالی دولت به عنوان مهمترین برنامه‌های امسال فرابورس ایران یاد کرد.
این گزارش می‌افزاید، در جریان این برنامه، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از بخش‌های مختلف شرکت فرابورس ایران بازدید و با کارکنان آن دیدار و گفت‌وگو کرد.




انتهای پیام/

6226195
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است