بین‌الملل 13:45 - 12 مرداد 1394
ارتش سوریه در پی پیشروی‌های ۴۸ ساعت گذشته خود، ارتفاعات "حمکه" و "تل اعور" را تحت کنترل گرفته و در سایه فروپاشی گروه‌های مسلح تروریست، عملیات نظامی به سمت منطقه السرمانیه در حومه ادلب را آغاز کرد.

به گزارش عرش نیوزبه گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در دمشق، ارتش سوریه ارتفاعات حمکه و تل اعور را در عملیات خود تحت کنترل گرفته و در سایه فروپاشی گروه‌های مسلح تروریست، عملیات نظامی به سمت منطقه السرمانیه در حومه ادلب را آغاز کرد.

براساس این گزارش، ارتش سوریه به صورت کامل بر بلندی‌های تل اعور در حومه جنوب غربی ادلب مستقر شده و تل حمکه در شرق جسر الشغور را بعد از درگیری‌های خشن با تروریست‌ها و شکست حملات آنها در منطقه فورو و بعد از از بین رفتن ده‌ها تن از عناصر تروریستی، آزاد کرد . ارتش همچنین عملیات نظامی خود به سمت منطقه السرمانیه در حومه ادلب واقع در شمال کشور را به همراه آتش نیروی هوایی و توپ‌خانه‌ای آغاز کرد.

ارتش سوریه همچنین موقعیت خود در منطقه فریکه واقع در سهل الغاب در حومه حماه را بعلاوه منطقه صوامع الحبوب تقویت کرد.

یک منبع نظامی در این رابطه اعلام  کرد که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در حومه ادلب تسلط بر تپه راهبردی تل اعور را بعد از عملیاتی فشرده و چندین ساعته انجام دادند که به کشته شدن ده‌ها تن از عناصر تروریست وابسته به جیش الفتح منجر شد و سایر عناصر با رها کردن اسلحه و مهمات خود از معرکه فرار کردند.

با این ‌وجود یگان‌های ارتش سرکردگان گروه‌های تروریست فراری داد در ارتفاعات و مناطق مجاور این منطقه تحت تعقیب قرار داده و خسارت‌های گسترده ای بر ابزار و تجهیزات و خودروهای آن‌ها وارد کردند.

یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه طی چهل و هشت ساعت گذشته پیروزی‌های متوالی را کسب کرده و خسارت‌های گسترده‌ای به گروه‌های تروریستی وارد کردند. آنها در طی دو روز مناطق ایستگاه حرارتی  زیزون و روستاهای الزیادیة و زیزون و مرج الزهور در حد فاصل بین استان‌های ادلب و حماه را آزاد کردند.

منابع مرتبط همچنین از بروز اختلافات گسترده بین گروه‌های تروریستی و درگیری بین آنها خبر می‌دهند که باعث کشته شدن ده‌ها نفر شده است. این اختلافات بعد از شکست تروریست‌ها در جریان عملیات ارتش بروز کرد. این منابع تأکید دارند «ابو اللیث المهاجر» تروریست سعودی و فرمانده نظامی " گروه سربازان شام" و همچنین لؤی عادل حلاق و احمد طه الحمود در اطراف منطقه الزیادیه کشته شده‌اند.

انتهای پیام/


6851996
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص غزه و طرح حمله اسرائیل به رفح گفتگو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی طی هفت ماه حمله مداوم به باریکه غزه تنها به بخش حمل و نقل این منطقه ۳ میلیارد دلار ضرر زده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هاله السعید، وزیر برنامه ریزی مصر روز یکشنبه گفت: درآمد‌های کانال سوئز به دلیل تنش‌های موجود در دریای سرخ،۵۰ درصد کاهش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع سوریه امروز از هدف قرار گرفتن تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب و نیز انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سندرز سناتور آمریکایی امروز در گفتگو با شبکه «سی ان ان»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در جدیدترین نظرسنجی یک شبکه آمریکایی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بایدن را کنار زده و نشان داد از حمایت بیشتری نسبت به او برخوردار است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورت یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخی برای ملت فلسطین رخ خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا در یک نظرسنجی کمترین میزان محبوبیت را در بین شهروندان این کشور کسب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است