اجتماعی 17:24 - 18 آذر 1398
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا با توجه به سابقه بیست ساله ایسنا در عرصه خبر، علاوه بر تدوین تاریخ شفافی ، نشست‌های تخصصی برای تحلیل عملکرد و نقش ایسنا در عرصه رسانه برگزار شود.

مسجد جامعی: ایسنا نقطه شروع بسیاری از اتفاقات خوب بوده است

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی عصر امروز با حضور در خبرگزاری ایسنا به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این خبرگزاری از قسمت‌های مختلف ایسنا بازدید و به گفت و شنود با خبرنگاران پرداخت و در دیدار با علی متقیان - مدیرعامل خبرگزاری ایسنا پیشنهاد داد که گزارشی از عملکرد ۲۰ ساله ایسنا تهیه شود.

وی با بیان این که زمانی که ایسنا «یک میلیونمین» خبر خود را منتشر کرد مقاله‌ای نوشتم تحت این عنوان که «ایسنا آبروی ما است»، گفت: ایسنا مبدع بسیاری از اتفاقاتی است که حالا در رسانه‌ها و به‌خصوص خبرگزاری‌ها مرسوم شده است به گونه‌ای که در آن زمانی که ایسنا فعالیت خود را آغاز کرد، ما گروه‌های خبری تخصصی تحت عنوان سرویس میراث فرهنگی، مجلس و غیره نداشتیم و این موضوع اولین بار در خبرگزاری ایسنا باب شد و حالا به یک امر طبیعی در سایر رسانه‌ها تبدیل شده است.

مسجد جامعی با تاکید بر این که ایسنا نقطه شروع بسیاری از اتفاقات خوب بوده است، اظهارکرد: این فروتنی و تواضع ایسنا نباید موجب شود که تجربیات ملی این خبرگزاری مغفول بماند.

وی افزود: دانشجویان بی‌تجربه‌ای که فعالیت رسانه‌ای نیز نداشتند نقطه عطفی به نام ایسنا ایجاد کردند و باید بگویم ایسنا در قسمت عکاسی و خبر تجربیات خوبی دارد و جزو معتبرترین خبرگزاری‌ها است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که من برای جایزه تهران فعالیت تمامی رسانه‌ها را در خصوص موضوع پلاسکو بررسی کردم و دیدیم که ایسنا در موضوع پلاسکو بیشترین عکس، خبر ، تحلیل  و غیره را داشته و این در حالیست که ایسنا در تهیه خبر در آن بخش مشکل نیز داشت، گفت: این گونه فعالیت رسانه‌ها سبب می‌شود که جامعه آگاه شود و احساس بی پناهی در حوادث نکند.

وی پیشنهاد داد که پایان‌نامه‌هایی در مورد خبرگزاری ایسنا نوشته شود و از پایان‌نامه‌هایی که در مورد ایسنا بوده نیز استفاده شود.

مسجدجامعی همچنین با اشاره به نقش تاثیر گذار ایسنا در اتفاقات مهم گفت: لازم است که تاریخ شفاهی خبرگزاری ایسنا نیز ثبت شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: با توجه به نقش ایسنا، در دو دهه اخیر برگزاری نشست برای عملکرد و تحلیل عملکرد و نقش ایسنا برگزار شود.

به گزارش ایسنا، همچنین احمد مسجد جامعی با اهدای یک تابلو به مدیریت ایسنا یک دست نوشته نیز ارائه کرد که در آن نوشته بود «دو دهه از تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران گذشته و خبرگزاری که در زمان تاسیس، اتصال آن به دانشجویان با دیده شک و تردید نگریسته می‌شد حالا پس از دو دهه از ارزشمندترین و پر مراجعه ترین‌ها است و این مهم ما را وا می دارد که همت یاران قدیم و جدید را تحسین کنیم.

طلوع یک خبرگزاری بنای شب یلدای شام جعل و صبح آگاهی است.»

انتهای پیام


10314800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است