سیاسی 20:58 - 02 مرداد 1393
ارتش اسرائیل تعدادی ازسربازان خود را به دلیل انتشار آمار واقعی نظامیانی که در نوار غزه کشته و زخمی شده‌اند، دستگیر نمود.

به گزارش افکارنیوز، در پی تجاوز و حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌پناه در این منطقه، برای جلوگیری از واکنش‌های مردم درسراسر دنیا سانسور شدید خبری را در این تجاوز اخیر در دستور کار خود قرار داده است. این سانسور به گونه‌ای است که تنها یکی از تپه‌های مشرف به غزه بعنوان مکانی برای انجام فعالیت خبرنگاران خارجی برای پوشش خبری اوضاع در منطقه در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه یک غیرنظامی نیز به همین اتهام دستگیر شده است. اتهام این افراد بازداشتی انتشار تعداد واقعی نظامیان کشته شده در نوار غزه از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه "واتس آپ" نموده‌اند. یک هفته بعد از تجاوز زمینی اسرائیل به خاک غزه، تعدادی نظامی اسرائیلی کشته شده‌ند. جالب اینجاست که این سانسور خبری در اسرائیل آن چنان زیاد بود که برخی اسرائیلی ها می گویند ابتدا ازشبکه "واتس آپ" ازکشته شدن بستگانشان مطلع شدند. اگر این افراد این اخبار کشته شدگان را در فضای مجازی اطلاع رسانی نمی کردند خانواده های این افراد همچنان بی اطلاع بودند.

14284 969



در ادامه سانسور خبری شدید و ترس از افشای حقیقت در مورد خسارات و آمار تلفات، ارتش اسرائیل تلفن‌های همراه سربازانی که به جنگ می‌روند را، مصادره نموده و حتی به خبرنگاران خارجی گوشی تحویل داده برای کنترل خبری و شنود اخبار ارسالی و در دسترس بودن خبرنگاران در منطقه. البته همچنان آمار سربازان اسرائیلی که در جنگ با فلسطینی‌ها در نوار غزه کشته شده‌اند، ضد و نقیض است. آماری که گردان های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس از شمار تلفات اسرائیل منتشر می کنند، با آماری که منابع رسمی اسرائیلی اعلام می کنند، متفاوت است.

اختلاف درباره یک سرباز اسرائیلی که حماس می گوید او را به اسارت گرفته، همچنان پا برجا است. اسرائیل ابتدا این خبر را تکذیب کرد اما پس از آن اعلام کرد که این سرباز ناپدید و به احتمال زیاد کشته شده است.تمام این تلاش های اسرائیل فقط برای رهایی از فشار مجامع بین المللی و تنفر مردم سراسر دنیا از این رژیم اشغالگر در رابطه با این تجاوز وحشیانه می باشد.بطور کلی اسرائیل اطلاع رسانی دقیق از موارد گفته شده در این مدت را نوعی شکست برای خود میداند و برای همین تمام تلاش خود را برای سانسور اخبار انجام میدهد تا جایی که حتی تعداد زیادی از سایت های خود را در فضای مجازی تعطیل میکند برای جلوگیری از انتشار اخبار در این فضای مجازی توسط کاربران و اطلاع رسانی ها را کنترل نماید.


4318447
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است