علمی فناوری 09:52 - 03 آبان 1393
قاضی نوری :
تهران-ایرنا-معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از نگرانی های ما این است که معضل بنگاه های زودبازده گریبانگیر شرکت های دانش بنیان نشود.

دکتر سید سپهر قاضی نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: تسهیلاتی که در دولت گذشته به بنگاه های زودبازده داده شد به صورت حساب شده نبود و به هدر رفت و بخش زیادی از آن به جای بنگاه ها، در حوزه ساخت و ساز، سرمایه گذاری شد.



وی ادامه داد: تسهیلات بنگاه های زودبازده علاوه بر اینکه در جای خود هزینه نشد افزایش قیمت مسکن را نیز به دنبال داشت و مشکلات عمیقی در اقتصاد کشور بر جای گذاشت.



قاضی نوری با یادآوری اینکه حجم پول اختصاص یافته به بنگاه های زودبازده، دهها برابر پولی است که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که اعتبارات شرکت های دانش بنیان دقیقا در محل خود هزینه شود و به سمت بخش های غیرمرتبط هدایت نشود.







**موانع اجرای معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان ناشی از اجراست



معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری درباره گلایه صاحبان شرکت های دانش بنیان نسبت به اجرا نشدن معافیت مالیاتی این شرکت ها گفت: قانون و آیین نامه معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان ابلاغ شده است و خلا قانونی در این زمینه نداریم.



وی تصریح کرد: آیین نامه معافیت عوارض گمرگی شرکت های دانش بنیان نیز ابلاغ شده است اما مشکل ناشی از اجراست اما معتقدیم این کار طول می کشد چون کار تازه ای است و برای ممیز مالیاتی سخت است که گواهی دانش بنیان را به جای مالیات بپذیرد.



قاضی نوری تاکید کرد: نابسامانی فضای کسب و کار کشور به طور کلی از سال های گذشته برجای مانده است و ربطی به دانش بنیان بدون یا نبودن شرکت ها ندارد.



وی افزود: بسیاری معتقدند مکانیزم صندوق های حمایتی ریسک پذیر، بیشتر از ارائه تسهیلات مستقیم به شرکت های دانش بنیان کمک می کند



قاضی نوری در توضیح دشواری های موجود بر سر راه اجرای معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان توضیح داد: مشکل اینجاست که عمده شرکت ها فعالیت های آمیخته ای دانش بنیان و غیر دانش بنیان دارند درصورتیکه متن قانون صراحت دارد که معافیت مالیاتی فقط به ازای فعالیت دانش بنیان اعمال می شود به عنوان مثال اگر یک شرکت، 100 فعالیت داشته باشد که به خاطر دو مورد از آنها دانش بنیان شده است، 98 فعالیت دیگر شامل معافیت نمی شود.



وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات این است تشخیص اینکه در ترازنامه شرکت، چه فعالیتی دانش بنیان است و چه فعالیتی دانش بنیان به شمار نمی آید نیز برای ممیز مالیاتی کار ساده ای نیست.



با وجود تصویب و ابلاغ قانون و دستورالعمل اجرایی قانون معافیت مالیاتی و عوارض گمرگی شرکت های دانش بنیان، بسیاری از فعالان این عرصه از اجرا نشدن آن گلایه مند هستند.



علمی (4)**1055**1440

انتهای پیام /*


5030923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است