اجتماعی 15:41 - 28 آبان 1397

اولین دوره­ آموزشی حقوق سلامت عمومی و بهداشت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین دوره­ آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت حقوق سلامت عمومی و بهداشت جهانی با همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، قطب علمی آموزش علوم بهداشتی کشور و موسسه مطالعات حقوق عمومی، اولین مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای حقوقی کشور برگزار می­شود.

این دوره با حضور برجسته‌ترین استادان حقوق و علوم پزشکی کشور در موسسه مطالعات حقوق عمومی برگزار خواهد شد.

روز گذشته علی اکبری‌ ساری رییس دانشکده­ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و عباسعلی کدخدایی رئیس موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری این دو نهاد علمی را برای گسترش آموزش و پژوهش­ های میان رشت ه­ا در حوزه سلامت امضا کردند.

در این نشست٬ ابتدا اکبری‌ساری بر نیاز و ضرورت انجام‌دادن پژوهش­های میان ‌رشته ­ای در حوزه­ های علوم پزشکی تاکید و اضافه کرد: «این همکاری ادامه­ سیاست این دانشکده برای بهره بردن از این گونه پژوهش­ها برای ارتقای آموزش­های علوم پزشکی و پاسخ مناسب­تر دادن به چالش‌های نظام سلامت کشوراست.»

در ادامه کدخدایی٬ با اشاره به تاکید قانون اساسی بر تضمین بهداشت و سلامت عمومی، از همت همکاران وزارت بهداشت در این حوزه قدردانی کرد و افزود: «اکنون، نیازمند بررسی جنبه های حقوقی مربوط به سلامت در کشور هستیم. ترکیب حقوق و گرایش­های مختلف می­تواند به حل‌کردن بخشی از مشکلات جامعه کمک کند. استادان و نهادهای علمی متخصص کشور باید به رشته‌های جدید و بسیار کاربردی٬ مانند حقوق سلامت٬ ورود کنند تا این رشته‌ها جایگاه خود را بیابند. »

در ادامه جلسه امیرحسین تکیان معاون بین ‌الملل دانشکده بهداشت و مدیرگروه سلامت جهانی و سیاست‌گذاری عمومی، مدل­های مختلف نظام­های سلامت، نظام سلامت ایران و نقش بی بدیل حاکمیت در ایجاد ‌کردن نظام سلامت کارآ­مد را بررسی کرد و افزود: «سلامت لازمه صلح و توسعه ی پایدار است و نگاه حاکمیت به نظام سلامت در جهان باید تغییر کند. به همین دلیل و برای رسیدن به اهداف توسعه­ی پایدار و جامعه­ای پایدار باید به «سلامت در تمامی سیاست­ها» به معنای واقعی کلمه جامه­ی عمل پوشاند. دولت‌های جهان بدون داشتن نظام سلامت کارآمد به توسعه  اقتصادی نیز دست نخواهد یافت.»

در این دوره‌ که در آذر و دی ماه سال جاری با شرکت دانشجویان و علاقه‌مندان از گرایش های مختلف علوم پزشکی و حقوق برگزار می شود، علاوه بر امیرحسین تکیان، حسن جولایی رییس مرکزتحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، کیومرث اشتریان عضو هییت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، علیرضا پارساپور عضو هییت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، علی‌اکبر گرجی و رضا اسلامی اعضای هییت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، مهدی هداوند عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی حضور خواهند داشت. در پایان دوره نیز به شرکت‌کنندگان گواهی مشترک دانشکده بهداشت و موسسه مطالعات حقوق عمومی داده خواهد شد.

این دوره شروعی برای همکاری‌های بیشتر و برگزاری دوره‌ها و نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط است. علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع از اخبار مربوط به وب سایت دانشکده بهداشت و موسسه مطالعات حقوق عمومی مراجعه کنند.


9977984
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است