سیاسی 15:31 - 01 آبان 1393
از سوی بعیدی‌نژاد انجام شد
مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه ایران پس از پایان نشست کارشناسی با کشورهای گروه ۱+۵ گفت: قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای ۱+۵ مورد بحث قرار بدهیم.

تشریح نشست کارشناسی ایران و کشورهای ۱+۵

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از واحد مرکزی خبر، حمید بعیدی‌نژاد پس از پایان نشست دو روزه کارشناسی با کشورهای گروه 1+5 که در مقر سازمان ملل در وین جریان داشت، گفت: همانطور که مستحضر هستید ما در یک مرحله حساسی از مذاکرات هستیم و به روزهایی که به عنوان زمان پایان مذاکرات تعیین شده است هرچه بیشتر نزدیک می‌شویم، طبیعتا اختلاف نظرهایی در برخی از موضوعات مهم وجود دارد که براساس تصمیمی که مسئولان عالی گرفته‌اند، قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از این موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای 5+1مورد بحث قرار بدهیم.

وی افزود: دیروز و امروز جلسات خیلی فشرده‌ای داشتیم، چون جلسات کوتاه و خیلی فشرده بود که آن موضوعاتی که مدنظر بود که مورد بررسی قرار بگیرد این موضوعات با جدیت بحث شد و طرفین دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات به اطلاع هم رساندند.

بعیدی‌نژاد گفت: طبیعتا موضوعات، موضوعات ساده‌ای نیست و به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد، اما به هر حال بحث‌هایی که صورت گرفت بحث‌های بسیار مفیدی بود و به اذعان و تایید همه، برای همه جلسه‌ی بسیار مفید بود و توانستند با دیدگاه‌های همدیگر بیشتر آشنا شوند و این قطعا برای دست یافتن به راه حل‌های مورد توافق کمک می‌کند.

وی افزود: موضوعاتی که در این جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد به طور کامل بهره‌برداری شود و کمک کنند هرچه سریعتر بتوانیم به آن نقاط مورد توافق نزدیک‌تر شویم.

بعیدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا قرار است کارشناسان بار دیگر دیدار داشته باشند؟ گفت: طبیعتا جلسات کارشناسی، جلسات تصمیم‌گیری نیست، جلساتی است که برای تبیین دیدگاه‌های کارشناسی تشکیل می‌شود و ما در واقع به آن ماموریتی که به این جلسات داده شده بود را کامل کردیم و گزارش این جلسه به مسئولان عالی ارائه خواهد شد و منتظر خواهیم بود که تصمیمات بعدی در سطح مسئولان عالی گرفته شود.

انتهای پیام


5022407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است