فرهنگی‌هنری 09:00 - 20 تیر 1393
فارس گزارش می‌دهد
«شب‌های نورانی» هر شب از مصلای حضرت امام‌ خمینی(ره) با برپایی کرسی تلاوت، سخنرانی، پذیرایی افطار و فروش محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب پذیرای روزه‌داران است و مردم استقبال خوبی از این برنامه خصوصاً بخش عفاف و حجاب می‌کنند.

شب‌های تهران از مصلای امام ‌خمینی نورانی می‌شود/ استقبال بالا از نمایشگاه عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس- گروه فعالیت‌های قرآنی: مصلای بزرگ «امام‌خمینی(ره)» ماه مبارک رمضان امسال با برپایی کرسی تلاوت، نماز جماعت، پذیرایی افطار، مداحی، سخنرانی، نمایشگاه فروش محصولات عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی و برخی برنامه‌های دیگر پذیرای روزه‌داران از سراسر کشور است.

 

 

بخش فروش محصولات فرهنگی این نمایشگاه متفاوت از سایر نمایشگاه‌های کتاب و عرضه این گونه محصولات است که به صورت غرفه‌ای توسط ناشران مختلف برپا می‌شود، به صورت عمومی و موضوعی چینش شده است به این صورت که در یک سالن وسیع کتاب‌های مختلف بر اساس موضوع چیده شده و بالای موضوعات مختلف تابلویی برای معرفی موضوع نصب شده است.

 

 

در این بخش کتب مذهبی ما موضوعاتی مانند؛ تفاسیر قرآنی، احادیث، آثار علما، اخلاق و عرفان خانواده‌، کودک و نوجوان، تاریخ اسلام، کتب ادعیه، قرآن‌های نفیس و سایر قرآن‌ها عرضه شده است.

 

 

تنوع بالای قرآن کریم در چاپ‌ها و قطع‌های مختلف از نکات جالب این نمایشگاه است که در آن بیش از 180 نوع قرآن عرضه شده است.

 

 

در حوزه اخلاق و عرفان کتبی مانند؛ «حدیث انقلاب، اهل بیت پیامبر، روشنفکران و شکست در پیامبری، درس پارسایی، آیه‌های زندگی، کیمیای وصال، 12 گفتار، جنگ نرم، عرفان و عشق، عصمت و مهدویت». در حوزه دفاع مقدس هم کتاب‌هایی مانند؛ «با شاعران انقلاب اسلامی، مجنون کربلای 5، مجموعه 5 جلدی مادران، دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس، جنگ و زمان همایش، تفنگ و شاخه زیتون، سلاح پاک، بچه‌های فلسطین، به مجنون گفتم زنده بمان، محور کوه‌خوان، دا و پایی که جا ماند» عرضه شده است.

 

 

در حوزه آثار علما، تفاسیر مختلف از جمله نمونه، نور، المیزان و آثار علمایی چون؛ قاضی طباطبایی، علامه طباطبایی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، قرائتی، بهجت و سایر علما در معرض فروش قرار گرفته است.

در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌هایی با موضوعات داستان و شعر با مضامین مذهبی مانند؛ داستان‌های پیامبرانی چون؛ محمد، یونس، هابیل و قابیل، ادریس، داود، نوح هود، یحیی، اسماعیل، ابراهیم، یعقوب، ذکریا، خضر به همراه مجموعه داستان‌هایی از امام رضا(ع) با موضوعات یک درس تازه، آخرین سفارش، نماز باران، سیب‌های گاز زده، صیاد و آهو، قرض عبدالله و کتب دیگری مانند؛ آن مرد پیشگو، کسی که می‌آید، راه و چاه، حکایت آن مروارید و برخی کتب دیگر در حوزه کودک و نوجوان عرضه شده است.

یکی دیگر از برنامه های این بخش غرفه نقاشی است که طی کودکان به ترسیم نقاشی می‌پردازند و جایزه می‌گیرند.

 

 

در حوزه خانواده کتاب‌هایی مانند؛ آیینه و آفتاب، آیه‌های زندگی، بهشت و جهنم، این روزهای خوب، قیامت و حشر، دوازده گفتار و برخی کتب دیگر عرضه شده است.

ارائه رساله توضیح‌المسائل علمایی مانند حضرات آیات نوری همدانی، سیستانی امام خمینی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مجتهدی تهرانی، جعفر سبحانی و رساله اجوبه استفتاعات مقام معظم رهبری و کتب احکام از دیگر کتبی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

در این بخش برخی نرم‌افزارهای قرآنی و سخنرانی‌های علمای مختلف و تلاوت‌های اساتید ایرانی و مصری عرضه شده است.

در این نمایشگاه سایر محصولات فرهنگی مانند تابلو‌های مذهبی، تابلو فرش‌های قرآنی و صنایع دستی عرضه شده و یک غرفه هم به ارائه انواع سجاده، جانماز و تسبیح پرداخته است.

 

در این بخش حدود 2 هزار و 500 عنوان کتاب با 20 تا 50 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

از دیگر بخش‌های این نمایش قسمت فروش محصولات عفاف و حجاب است که در 90 غرفه محصولات مختلف این عرصه را به علاقه‌مندان عرضه می‌کند و با استقبال بالای خانواده‌ها روبرو است.

برنامه شب‌های نورانی هم طبق روال شب‌های گذشته با برپایی جزء‌خوانی، کرسی تلاوت اذانگاهی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی و مصری، مداحی مرتضی طاهری و سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در حال برگزاری است.

پخش زنده جزء‌خوانی و برخی از تلاوت‌ها و برنامه‌های شب‌های نورانی از رادیو قرآن به همراه پخش زنده برنامه‌های «نشانی و باران» سیمای قرآن از مصلای امام خمینی(ره) از نقاط عطف برنامه‌ «شب‌های نورانی» است.

به هرحال شب‌های تهران در ماه مبارک رمضان با برپایی این برنامه در کنار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و بسیاری از برنامه‌های مذهبی دیگر نورانی می‌شود و عموم مردم روزه‌دار و قرآن دوست می‌توانند از ساعت 19 تا 24 هر شب با حضور در صحن مصلای «امام‌خمینی(ره)» شب‌های رمضان خود را نورانی کنند.

انتهای پیام/ م.ا


4207678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است