بین‌الملل 00:08 - 28 دی 1396
در مصاحبه اختصاصی با رویترز؛
رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین ادعای خود، با انتقاد از روسیه برای کمک رسانی به دولت کره شمالی تأکید کرد که «به احتمال بسیار» راه حلِ بحران کره شمالی صلح آمیز نخواهد بود.

ترامپ: راه حلِ بحران کره شمالی صلح آمیز نخواهد بود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری رویترز ادعا کرد که روسیه با نقض تحریمهای بین المللی در تلاش است تا به کره شمالی برای دستیابی به تجهیزات نظامی یاری رساند و پیونگ یانگ نیز به توانایی لازم برای پرتاب یک موشک دوربُرد به خاک آمریکا «روز به روز نزدیک تر» می شود.

وی در ادامه افزود: «روسیه به هیچ وجه در قضیه کره شمالی به ما کمک نمی کند. در واقع، روسیه کمک چین به ما [برای حل این بحران] را بی اثر می سازد».

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته مذاکرات رؤسای جمهور پیشین آمریکا با مقامات کره شمالی نتوانسته است از گسترش برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ جلوگیری کند، گفت: «من مطمئن نیستم که نشستن و دست روی دست گذاشتن این مشکل را حل کند. آنها [کره شمالی] به مدت ۲۵ سال مذاکره کردند و از رؤسای جمهور ما سوء استفاده کردند».

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که بن بست موجود در روابط با کره شمالی به «شیوه ای صلح آمیز حل و فصل شود، اما به احتمال بسیار اینگونه نخواهد شد».

ترامپ به رغم تمجید از تلاشهای چین برای ایجاد محدودیت در ارسال مواد نفتی و زغالسنگ به کره شمالی گفت که پکن قادر است بیش از آنچه که تاکنون انجام داده، برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ انجام دهد.

گفتنی است که دو کشور چین و روسیه آخرین دور از تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را که در سال میلادی گذشته تصویب شد، امضاء کردند. سفارت روسیه در واشنگتن هنوز در واکنش به سخنان ترامپ، اظهارنظری نکرده است.


9642794
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است