سیاسی 14:54 - 27 آبان 1398
در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ آبان بخوانید؛
تبیین طرح اصلاح قیمت بنزین با حضور با مسئولان مرتبط/ واکنش «رحیمی» به تلاش «ذوالنور» برای استیضاح «روحانی» و «لاریجانی»/ نامه عارف به لاریجانی برای برگزاری جلسه‌ای با حضور روحانی و رئیسی درباره بنزین/ بیانیه کاخ سفید در حمایت از آشوب در ایران/ گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیست و هفتم آبان ماه ۱۳۹۸ است.

تاکید سپاه بر برخورد قاطع با اخلالگران/واکنشهای داخلی و خارجی به تجمعات در ایران و...

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه اگر جایی لازم بوده است بنابر مصوبه شورای تامین استان‌ها بسیج وارد عمل شود، با اقتدار وارد عمل شده، تصریح کرد: در آینده هم همینطور خواهد بود. وی تاکید کرد: البته تمام این اقدامات با هوشیاری مردم نا کام ماند و مردم ما با این افراد و گروه ها همکاری نکردند. عوامل اصلی این تحرکات شناسایی و دستگیر شده اند و نیروهای امنیتی با سعه صدر با این اتفاقات برخورد کردند و در بسیاری جاها هم مردم خودشان با این عوامل برخورد کردند.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با قدردانی از تیزهوشی و بصیرت مردم در تشخیص و افشای نقشه شوم دشمن و جداسازی مطالبات و صف اعتراض از اغتشاشگران و تاکید بر لزوم تلاش همه قوا در پاسخگویی به مطالبات به حق مردمی تصریح کرد: با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش مردم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به منظور تبیین طرح اصلاح قیمت بنزین و پاسخ گویی مسئولان مربوطه به سوالات خبرنگاران درباره طرح حمایت معیشتی اصلاح قیمت بنزین و مدیریت بازار و ارز، نشست خبری مشترک ربیعی، سخنگوی دولت و مسئولان وزارتخانه‌های تعاون، اقتصاد، صمت و نفت و همچنین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.

رئیس فراکسیون امید در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی جلسه‌ای با حضور سران قوا و مسئولان امنیتی درباره توضیح در خصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و چگونگی ایجاد بسترهای اجرای این طرح شد.

همچنین  محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات مردم گفت: به بدخواهان، بیگانگان، دولت عهدشکن و سلطه‌جوی آمریکا، اجازه‌ مداخله در امور داخلی خود را نمی‌دهیم.

علی مطهری:حمایت رهبری از تصمیم سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین به آشوب‌ها پایان داد

علاء‌الدین بروجردی: سخنان رهبری فصل‌الخطاب نمایندگان و مسئولان است/ اعتراضات حق مردم است

یک عضو فراکسیون امید مجلس: همه ما ملزم به حمایت از نظرات رهبری هستیم

علیرضا رحیمی  با اشاره به تلاش یک نماینده برای استیضاح رئیس جمهور و رئیس مجلس در پی مصوبه سران قوا برای افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به اجرای تصمیم سران سه قوه مبنی بر افزایش قیمت بنزین و نارضایتی های مردم که در برخی موارد جنبه امنیتی هم پیدا کرده امروز اولویت اول در جلب رضایت مردم تأمین آرامش و امنیت کشور است و اساساً همه دلسوزان کشور در تحلیل موضوع با نگاه به تقویت رفاه مردم و حفظ آرامش عمومی نسبت به اعتراضات اخیر واکنش نشان می دهند.

محمدرضا باهنر دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با بیان اینکه برخی به این قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌ بودند، گفت: این اعتیاد را یک شبه نمی‌شود ترک داد، باید با یک زمانبندی این کار انجام شود. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بسته معیشتی که دولت در نظر گرفته،‌ تاکید کرد: نمایندگان مجلس با وضعیتی که پیش آمده باید به صورت جدی پیگیر وعده‌های جبرانی دولت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم هم در نشست خبری امروز خود با بیان این که افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت گفت: نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که قیمت بنزین چند سالی ثابت مانده بود اما تورم شتابان پیش می‌رفت اظهار کرد: باید متناسب با افزایش تورم، قیمت بنزین هم اصلاح می‌شد. زیرا پایین بودن قیمت بنزین موجب مصرف زیاد بنزین ، ایجاد آلودگی و ترافیک می‌شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای از آشوب‌های اخیر در کشور و اغتشاشاتی که عده‌ای با سوء استفاده از اعتراضات مردمی به پا کردند، حمایت کرد. در بخشی از این بیانیه آنچه که "استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان" خوانده شده، از سوی کاخ سفید محکوم شده است.

همچنین معاون مطبوعاتی کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو گو کرد. دو رئیس جمهور درباره اقدامات بعدی پیرامون ایران و سوریه و همچنین دیدار آتی رهبران ناتو در لندن رایزنی کردند.

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرده است که افزایش اغتشاشات در ایران پس از اصلاح قیمت بنزین، "ممکن است به تحریک نیروهای خارجی باشد."

وزیر امورخارجه ترکیه هم در واکنش به برخی اعتراضات در ایران ابراز امیدواری کرد که این حوادث هرچه زودتر پایان یابد و آرامش به این کشور بازگردد.

اطلاعیه شماره سه ستاد انتخابات کشور صادر و در آن اعلام شد که انتخابات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضایی با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی را مقدمه ضروری اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت دانست و با تاکید بر اینکه امروز صف مردم از صف اخلالگران در امنیت جدا است، از همه مسئولان ذیربط خواست که از طریق تریبون‌های مختلف به تبیین ابعاد گوناگون طرح مدیریت مصرف سوخت بپردازند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) بیست و هفتم ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


10296349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است