سیاسی 18:20 - 08 شهریور 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/08

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه شرق درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و نگرانی اهالی رسانه در خصوص تشکیل نهادی که استقلال انجمن صنفی روزنامه نگاران را زیر سؤال ببرد گفت:‌ نگران نباشید دولت در فکر تهیه لایحه ای در این باره است و اگر ببینیم راه حل خیلی به نتیجه نمی‌رسد لایحه ای را تقدیم مجلس خواهیم کرد که این راه گشوده شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی افزود: دولت در بعضی از زمینه ها باید با قوای دیگر همکاری کند و اینگونه نیست که دولت تصمیمی بگیرد و قوای دیگر تصمیم‌های دیگری.

وی گفت: ما باید با هم تصمیم بگیریم و هماهنگ شویم و در جایی که لازم است با هم تفاهم کنیم و ممکن است در جایی این موضوع زمان ببرد، اما دولت این کار را دنبال خواهد کرد.

آقای روحانی افزود: بنده می خواهم بگویم قول‌هایی که ما به مردم یا انجمن ها، اصناف و سایر گروه‌های مختلف داده ایم از یاد نبرده و فراموش نکرده‌ایم و آنها را پیگیری می کنیم.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش این خبرنگار در باره سفر به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سفر بنده به نیویورک هنوز معلوم نیست.

وی افزود: البته نیویورک امسال غیر از مجمع عمومی، اجلاسی نیز برای محیط زیست دارد که بنده برای آن اجلاس نیز دعوت شده ام، اگر در این باره تصمیم گیری شود اعلام خواهد شد.

آقای روحانی گفت: بر فرض که بنده به این سفر نروم ، وزیر خارجه حتما این سفر را انجام خواهد داد و در نیویورک وزرای خارجه 1+5 با یکدیگر ملاقات می کنند و مذاکره را ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور ادامه داد: قبل از نیویورک نیز مذاکرات کارشناسی دیگری انجام می شود و امیدواریم بتوانیم از فرصت سازمان ملل برای بحث هسته ای یا روابط با کشورهای دنیا استفاده کنیم.

وی گفت: در فرصت سازمان ملل کشورها و سران زیادی شرکت می کنند و فرصت دیدار و بحث برای کل روابطمان وجود دارد.

در ادامه نشست خبری رئیس جمهور، خبرنگار خبرگزاری فرانسه پرسید: هنگامی که شما برای تغییر تصویر ایران در خارج از کشور، یک گام به جلو برمی‌دارید، برخی می خواهند که شما را به عقب برگردانند، ‌مثلا یکی از وزیران شما را استیضاح می کنند چرا برخی از افراد به طور آشکار علیه ریاست جمهوری شما ایستاده‌اند؟

آقای روحانی گفت: به هر حال در کشور نظرها واحد نیست و نظرهای مختلفی وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین نهادها و ارگان‌ها در چارچوب اختیاراتی که دارند می توانند اقداماتی انجام دهند.

وی گفت: در کشور ما مجلس شورای اسلامی این حق را دارد که اگر احساس کند وظیفه ای از یک وزیری به‌درستی انجام نگرفته است، از وزیر سؤال کند و یا وزیر را برای استیضاح به مجلس فرابخواند.

آقای روحانی افزود: ما از استیضاح وزیر نگرانی نداشتیم و نداریم به دلیل اینکه استیضاح راه دولت را تغییر نخواهد داد.

رئیس جمهور گفت: مسیری را که دولت انتخاب کرده است، یعنی همان سفارش‌هایی که بنده به آقای فرجی دانا در آغاز کار کردم، به او گفتم دانشگاه باید آرام باشد و فضای آرامی داشته باشد، ‌باید از کمیت به سمت کیفیت در دانشگاه‌ها حرکت کنیم و معیار نصب و عزل نیز مسائل جناحی نباشد بلکه شایسته سالاری باشد و همه اینها را به وزیر بعدی خواهم گفت و همین اینها را دنبال خواهم کرد.

وی افزود: بنده قول و وعده ای که به مردم دادم و آنچه بنده از قانون اساسی می فهم و درک می کنم ، مبنای ما اجرای قانون و قانون اساسی و همچنین قوانین موضوعه در کشور است و بنابراین ما به راهمان ادامه می دهیم .

روحانی افزود: اینکه استیضاح برای مقابله با دولت باشد، بنده هنوز این را درست حس نکردم، آنچه ظاهر امر است اینکه مجلس سؤالاتی داشته و آنها را به صورت استیضاح مطرح کرده و اکثریت مجلس قانع نشده است این چیزی است که ما در مجلس می بینیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در چارچوب قانون تسلیم قانون هستیم اما ممکن است نظرها در کشور واحد نباشد، کسانی باشند که حامی دولت باشند و به جد از دولت حمایت کنند و کسانی باشند که هم از دولت حمایت کنند و هم منتقد دولت باشند و همچنین کسانی هم مخالف دولت باشند.

وی گفت: اینها هیچ اشکالی ندارد و به هر حال در کشور ما این مسائل پذیرفته است یعنی این دولت راهی را ادامه می دهد، درصدی موافق و حامی هستند و افرادی نظرهای دیگری دارند.

آقای روحانی افزود: آن چیزی که از نظر ما در کشور قابل قبول نیست، تخریب است.

رئیس جمهور گفت: تخریب دولت یا سنگ پیش پای مجریان گذاشتن مورد قبول نیست و مردم آن را نمی پذیرند .

روحانی افزود: اگر کسی بخواهد لباس زیبای نقد را به تن کند و عمل تخریب انجام دهد، ما آن لباس را زود از تنش درمی‌آوریم و به مردم معرفی می کنیم.

رئیس جمهور گفت: نقد مورد استقبال دولت است ولو اینکه لحن نقد تند باشد و دولت باید آن را بپذیرد و قبول کند اما تخریب قابل قبول نیست .

آقای روحانی افزود: بنده در طول یک سال نسبت به منتقدان بسیار باحوصله بودم اما نشان دادم که نسبت به تخریب بسیار قاطع خواهم بود.

رئیس جمهور گفت: چون تخریب یعنی علیه ملت قدم برداشتن و این قابل قبول نیست، اقلیت حقوقی و اکثریت نیز حقوقی دارند.

آقای روحانی افزود: اقلیت حق نقد دارد اما حق تخریب ندارد و اگر خواست تخریب کند اکثریت و دولت در برابر آن می ایستند.

رئیس جمهور ادامه داد: تا اینجای کار ما مشکل در مسیر راهمان آنچنان که شما در سؤالتان بود بنده نمی بینم.

وی گفت: یک سری مسائل در همه کشورها و در کشور ما وجود دارد و دولت به راه خودش ادامه می دهد و احساس ما این است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت هستند و نظرسنجی‌ها نیز این موضوع را به ما می گوید.

آقای روحانی افزود: ما نیز در برنامه ها تاکنون در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و سیاست خارجی در حد یکسان خودمان را موفق می دانیم.

ادامه دارد

صدا و تصویر دارد

نشست خبری رییس جمهور خبرگزاری ایسنا
نشست خبری رییس جمهوری خبرگزاری ایرنا

4602975
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشخاص و نهاد‌های آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق ایران در لبنان گفت: امروز افکار عمومی به شدت صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و بالاخره ناچار به تسلیم هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یکی از موارد مهم در کارآیی و توانمندی خانه ملت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسولی گفت: با توجه به اینکه ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف به دور دوم انتخابات آمدند ظرف ۲۴ ساعت آینده سه نامزد دیگر به لیست شانا اضافه می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران پرداخته‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است