علمی فناوری 15:38 - 27 اسفند 1397

علوم شناختی از پیش‌دبستان تا دانشگاه توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید نیلی احمدآبادی با بیان اینکه ستاد توسعه علوم شناختی اقدامات و فعالیت‌های مهم و مؤثری در حوزه علوم شناختی و مغز طی ۵ سال گذشته انجام داده است، اظهار کرد: تقویت نیروی انسانی در این حوزه از برنامه‌های ستاد در این سال‌ها بود تا زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی افزود: از این طریق از مهاجرت نیروی انسانی نیز در این حوزه جلوگیری می‌شود؛ همچنین توسعه علوم شناختی در میان مردم از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه مد نظر ستاد است.

وی با ترویج حوزه علوم شناختی در میان مردم و استفاده از فناوری‌های این حوزه را یک ضرورت دانست و گفت: کاربرد علوم شناختی در مسائل کلان اجتماعی، تغییر نگرش و افزایش تاب آوری در برابر مشکلات جامعه یکی از اهداف توسعه علوم شناختی در سال‌های آتی است زیرا درک ما از شرایط می‌تواند پایداری و تاب آوری جامعه را افزایش دهد.


10082132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است