اقتصادی 11:44 - 30 بهمن 1397
موسسه و مدیرعامل شرکت هواوی اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا قادر نخواهد بود در جنگ با این شرکت چینی بزرگ پیروز شود و در نهایت شکست خواهد خورد.

هواوی: آمریکا پیروز نخواهد شد

به گزارش ایسنا، رن ژانگفی، موسس و مدیرعامل شرکت چینی هواوی در گفتگویی اختصاصی با گزارشگر شبکه جهانی بی‌بی‌سی خاطرنشان کرده است که ایالات متحده آمریکا قادر نخواهد بود در جنگ با هواوی پیروز شود و این شرکت پیشروی چینی را با شکست مواجه کند.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای (ZTE) از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا هنوز هم از تلاش برای جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت هواوی و همچنین تخریب نام و آوازه این غول تکنولوژی چینی دست برنداشته است و سعی دارد به کشورهای هم پیمان خود در این خصوص هشدارهای جدی‌تری داده و از آنها درخواست کند که از ادامه فعالیت‌های شرکت هواوی در نصب تجهیزات و راه اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G جلوگیری به عمل بیاورند. لازم به ذکر است که تلاش آمریکا برای ممنوعیت فعالیت هواوی در این کشور، موجب شده است تا کشورهای دیگری همچون نیوزلند، استرالیا، بلژیک، لهستان، ژاپن  و انگلستان نیز به فکر توقف و ممنوعیت فعالیت هواوی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شکبه اینترنت 5G افتاده و اعلام کرده اند که فروش محصولات  و نصب تجهیزات مخابراتی هواوی را ممنوع اعلام خواهند کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع دستگیری دخترش، منگ وانگژو به عنوان مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض و دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه برخی از کشورها نظیر ایران خاطرنشان کرد که همه این اتفاقات در راستای جنگ تجاری میان چین و آمریکاست  و تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی از سوی مقامات سیاسی ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

وی همچنین ادامه داده است که ایالات متحده آمریکا هیچ راهی برای تخریب چهره و آوازه شرکت هواوی در پیش رو نخواهد داشت و بهتر است دست از تلاش برای کاهش استقبال کشورهای جهان از محصولات و تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت بردارد.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که آمریکا در تلاش است تا با کنار زدن هواوی از بازارهای جهانی موبایل مجال بیشتری برای رقابت با سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده  و عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان پیدا کند چراکه هواوی در سال های اخیر با سبقت از اپل، عنوان دومین شرکت پرفروش در عرصه گوشی هوشمند را از اپل ربوده و به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


10058720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است