اجتماعی 18:36 - 03 آبان 1393
شیراز - مدیر کل بهزیستی استان فارس ، جمعیت نابینایان این استان را 11 هزار نفر بیان کرد و گفت:از سال 76 تا کنون با معاینه کودکان سه تا شش سال و انجام تمهیدات لازم از دو و نیم برابر شدن شمار نابینایان فارس جلوگیری شده است.

به گزارش ایرنا سید مرتضی موسوی ، همزمان با سراسر کشور شنبه در آیین نواختن زنگ طرح پیشگیری از تنبلی چشم در یکی از مهدهای کودک شیراز بیان داشت:اگر این معاینه ها که در قالب اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم انجام شد، صورت نمی گرفت ، شمار نابینایان استان فارس هم اینک فراتر از 25 هزار نفر بود.



مدیرکل بهزیستی فارس افزود:از سال 76 که سازمان بهزیستی کشور مبادرت به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کرد تا کنون یک میلیون و 744هزار و 460 کودک سه تا شش سال در استان فارس در این زمینه مورد معاینه قرار گرفتند.



وی ادامه داد: از این تعداد کودک ، 87 هزار و 223 نفر مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند و 19 هزار و 189 کودک نیز دچار تنبلی چشم بودند.



مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد:پارسال 190 هزار و 640 کودک سه تا شش سال در استان فارس برای تشخیص تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند که این میزان در برگیرنده 80 درصد جمعیت هدف در این استان بود.



موسوی اضافه کرد:در سال 92 تعدادکودکان مشکوک به تنبلی چشم در فارس 16 هزار و 741 نفر ، کودکان دچار اختلالات بینایی هشت هزار و 938 کودک وکودکان مبتلا به تنبلی چشم یکهزار و 874 کودک اعلام شد.



مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد:امسال در نظر داریم میزان پوشش اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم را در این استان به 100 درصد برسانیم از این رو برای اجرای این طرح که تا 30 آبان جاری ادامه دارد، یکهزار و 700 مربی در یکهزار و 770 پایگاه ثابت و سیار در سراسر این استان و روستاها و مناطق عشایری در اجرای این طرح مشارکت دارند.



موسوی افزود: همچنین در قالب اجرای این طرح در استان فارس یکهزار و 700 مربی مهدکودک 35 بینایی سنج و شش متخصص چشم پزشک همکاری می کنند .



این مقام مسوول، شمار کودکان سه تا شش سال استان فارس را 239 هزار کودک بیان کرد و گفت:اگر خانواده ها با مجریان این طرح همکاری مطلوب داشته باشند و ظرف مدت یاد شده به پایگاه هایی که به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم اختصاص داده شده مراجعه کنند، می توانیم پوشش اجرای این طرح در این استان را به 100 درصد برسانیم.



رییس اداره بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این آیین گفت:در سال گذشته 60 هزار و 596 کودک شیرازی مورد بینایی سنجی قرار گرفتند که از این میزان 9 هزار و 69 کودک مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند و 51 هزارو 527 کودک سالم تشخصیص داده شدند.



محمد باقر صفوت بیان داشت:امسال در شهرستان شیراز 21 پایگاه دائم ،387 پایگاه موقت ،496 مربی مهد کودک ،هفت نفر بینایی سنج و یک چشم پزشک متخصص در این طرح با ما همکاری دارند.



تنبلی چشم یکی از شایع ترین علل کم بینایی و نابینایی یک طرفه و دو طرفه چشم است و به راحتی قابل تشخیص و درمان است و بهترین سن برای درمان این بیماری سه تا شش سال است.ک/2



7374 /679

انتهای پیام /*


5037379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است