استانی 17:01 - 09 آبان 1393
عصر امروز
عصر امروز همزمان با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه جامع رابر آسمان نیز در عزای شهدای کربلا گریست.

همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه جامع رابر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، همایش شیرخوارگان حسینی عصر امروز با حضور جمع کثیری از بانوان عاشورایی به همراه فرزندان خردسالشان که ملبس به لباس‌های سبز و پیشانی بندهای نوشته شده به نام حضرت علی اصغر(ع) بودند، در حسینیه جامع رابر برگزار شد و مادران و کودکان رابری در ششمین روز از ماه محرم به عزاداری پرداخته و به یاد خردسال شهید کربلا اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام داراب سلاجقه از مبلغان مسجد جامع کرمان در این آیین گفت: با برگزاری این همایش با سخنرانی، مداحی و عزاداری، بانوان و مادران به همراه کودکان شیرخواره خود سعی دارند یاد و خاطره شهید شش ماهه کربلا را حفظ کرده و گرامی بدارند.

وی گفت: امیدواریم برگزاری چنین محافلی زمینه رشد و تعالی اعتقادی و فرهنگی را در بین خانواده‌ها فراهم آورد.

سلاجقه بیان داشت: در این گردهمایی معنوی مادران با بلند کردن نوزادان‌شان بر روی دست، معنای عمیق شهادت دردانه شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را در راه حفظ دین و اتمام حجت با عهد‌شکنان سپاه کفر متجلی ساخته و فرزندان خود را فداییان علی‌اصغر امام حسین(ع) و سربازان کوچک ولایت معرفی کردند.

وی با برشمردن ثواب و حسنات بسیاری که خداوند در مسیر تولد و پرورش کودکان نصیب مادران می‌کند، ادامه داد: بهترین اندوخته برای آخرت یک مادر تربیت فرزندی صالح مطابق با تعالیم انسان‌ساز اسلام است.

این مبلغ مسجد جامع کرمان افزود: انسان‌ها در پرتوی تربیت صحیح مسیر سعادت را طی می‌کنند، زیرا تربیت صحیح به انسان هویت داده و سبب پیشگیری از انحرافات اخلاقی و شخصیتی وی می‌شود.

سلاجقه همچنین تربیت بر محور تعالیم اهل بیت(ع) را واجد شرایط اساسی تربیت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بحث تربیت سبب بروز انحرافات بسیاری در سطح جامعه و در بین افراد می‌شود.

وی بروز انحرافات فرزندان در خانواده‌ها را به دلیل عدم انتخاب الگوهای مناسب تربیتی خواند و اظهار داشت: تهاجم گسترده فرهنگی دشمن حاکی از حضور وی در خانواده‌های ما ست که استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای و اینترنت نمونه‌ای از آن است.

سلاجقه همچنین زمان آغاز تربیت فرزندان را دوران قبل از تولد آنها دانست و تصریح کرد: با توجه به تاثیر وراثت در نسل‌ها، گزینش همسر مناسب یکی از عوامل مهم در تربیت‌پذیری فرزندان است.

به گزارش فارس امروز در رابر باران بارید تا آسمان نیز در مراسم عزای علی‌اصغر سهم خود را ادا کرده باشد.


5083987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است