فرهنگی‌هنری 11:13 - 06 خرداد 1394
از جمعه، 8 خرداد گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر میزبان کارهای جدیدی از هنرمندان در عرصه‌های مختلف می‌باشد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، از هشتم خرداد، گالری ها و نگارخانه‌ها مانند آغاز هر هفته،‌ میزبان کارهای جدیدی از هنرمندان عرصه‌های گوناگون هستند از جمله گالری جرجانی که میزبان طراحی‌های آوا شیرجعفری است. این نمایشگاه با عنوان «خ ط خ ط ی» از 8 تا 18 خرداد، در این گالری برگزار می‌شوند.


شیرجعفری طی متنی در خصوص این نمایشگاه، می‌گوید: خ ط خ ط خطی‌های ذهن ...، خط خ ط ی هایی از من و شما...، خط خطی‌هایی که بدون پیش زمینه‌ای نگاهتان می‌کنند و می‌خواهند قبل از خودتان به قضاوت شما بنشینند!


علاقه‌مندان به آثار طراحی این هنرمند می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها، از ساعت 16 تا 20 به محل این گالری واقع  در خ ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوی خیام، پ 4 مراجعه کنند.


«فیش فیشی»


«فیش فیشی» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های میلاد موسوی است که از 8 تا 16 خرداد در گالری زیرزمین دستان بر پا می‌شود.


جهت دیدن این آثار می‌توان به خیابان فرشته، خ بیدار، پ 6، از ساعت 16 تا 20 به جز یکشنبه‌ها مراجعه کرد.


«پرده‌خوانی سیمرغ»


«پرده‌خوانی سیمرغ» عنوان نمایشگاهی نقاشی اسکندری است که از 8 تا 25 خرداد در گالری آران، واقع در خ کریمخان، خ خردمند، کوچه دی، پ 12 برگزار می‌شود.


تالین گریگور، نویسنده طی متنی برای کاتالوگ این نمایشگاه، عنوان کرد: تابلو‌های اسکندری بازگشت به سنت پرده‌خوانی قاجار و پهلوی را در دل دارند. این سنت قدیمی ایرانی که من حتی ریشه‌های آن را به حکاکی‌های سنگی ساسانی، مربوط می‌دانم پرده‌های نقاشی بزرگ و قابل حملی هستند که جنگ کربلا و روایات قرآنی و حماسه‌های شاهنامه را تصویر می‌کنند.


علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 19 به محل این گالری مراجعه کنند.


نگارخانه آرته میزبان «سی آه سیاه»


از 8 تا 15 خرداد گالری آرته میزبان آثار عکس آوا جمالی است.


وی طی نوشته‌ای در این خصوص عنوان کرد: از آن زمان که یادم می‌آید یعنی از زمان‌های دور دوره‌ی نوجوانی سوال داشته‌ام و درگیر بوده‌ام. هر چه گشتم و هر چه مبارزه کردم او را نیافتم.
وی در پایان این متن می‌گوید: از آن زمان که جوهر قلم‌ها را می‌خشکاند، خونها زود لخته نمی شوند پس به راه افتادم و دیدم که هنوز امید نفس می‌کشد.


امان از خیال پردازی‌های رویاگونه و ویرانگر کودکانه‌ی کودکان بیش فعال!


علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به خیابان ملاصدرا، کردستان جنوبی، پایینتر از همت، بلوار علی خانی، 12 متری دوم، پلاک 3  مراجعه کنند.


«جورچین»


نمایشگاه عکس آرش کریمی با عنوان «جورچین» از 8 تا 17 خرداد در گالری شماره شش برپا می‌شود.


کریمی در خصوص نمایشگاهش بیان کرده است: زیبایی لزوماً ساخته و پرداخته طبیعت و یا ذهنی متمرکز و صرف زمانی طولانی نیست، گاه در یک لحظه به صورت کاملاً اتفاقی و یا در کنار هم قرار گرفتن المان‌های به ظاهر بی ربط و ناجور، زیبایی خلق می‌شود.


کافی است حضور داشته باشیم و این گونه می‌توان در دل هیاهوی این کلانشهر، با برجهای بلند و نورهای مصنوعی، زیبایی مدرنی را شاهد بود.


هدف این مجموعه کنار هم چیدن قطعاتی از میان پازل ناجور تهران است و مفهوم، زاده جورچین‌ها است.


علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این آثار، به محل برگزاری آن واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوی بیستم، پلاک 2 همه روز به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 مراجعه کنند.


گالری راه ابریشم و گالری محسن


این دو گالری به ترتیب میزبان آثار عکس مریم تخت کشیان و شیرین فتحی هستند.


نمایشگاه شیرین فتحی از 8 تا 20 و مریم تخت کشیان از 8 تا 18 خرداد برگزار می‌شود.


گفتنی است، گالری راه ابریشم واقع در خیابان فرمانیه، بین خیابان آبکوه و آقایی، پلاک 103 و گالری محسن نیز در خ ظفر، ناجی، خ فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی پلاک 42 می باشند.


همچنین نگارخانه‌های رج، آریانا، آران، ایده پارسی، ویستا پلاس و اسان نیز با گالری‌های جدید میزبان مخاطبان خود هستند.


انتهای پیام/

 

 




6453141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است