سیاسی 19:43 - 05 اسفند 1396
رضایی در همایش «روز مهندس»؛
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: سفرا در حوزه اقتصاد فعال شوند و در خصوص اقتصاد، مذاکرات خوبی انجام دهند؛ تنها نباید به سیاست توجه کنیم.

سفرا در حوزه اقتصاد فعال شوند/ ۲.۵ میلیون مسکن کم داریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچی در همایش ملی «روز مهندسی» که عصر امروز با حضور معاون فرهنگی سپاه پاسداران در برج آزادی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران و دستگاه‌ها باید روحیه فراموش شده جهادی را مجدداً احیا کنند، اظهار داشت: بنده به خوبی از شرایط و معیشت مهندسان کشور اطلاع دارم. چرا که ۱.۵ میلیون مهندس در کشور داریم و پنجمین کشور پرورش دهنده مهندس در دنیا هستیم اما سؤال این است که چقدر توانسته‌ایم از این ظرفیت برای کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد : باید رایزن‌ها و سفرا در حوزه اقتصاد فعال شوند و در خصوص اقتصاد مذاکرات خوبی انجام دهند؛ تنها نباید به سیاست توجه کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه در زمینه تولید مسکن یکی از بحث‌های ما با دولت در این خصوص بوده است که کشور با کمبود تولید مسکن مواجه است، افزود: براساس گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت راه و شهرسازی ۲.۵ میلیون مسکن کم داریم، اما دوستان‌ ما در وزارت راه و شهرسازی اعتقاد دارند که کمبود مسکن نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه شناسایی سالانه ۲۷۰ محله برای بازسازی بافت فرسوده اقدام خوبی است، تصریح کرد: اما باید از دولت پرسید که منابع این اقدام از کجا تأمین خواهد شد؟ مگر دولت چقدر زمین در محلات دارد که می‌خواهد زمین‌ها را بازسازی و سپس به واحد مسکونی تبدیل کند؟

وی با بیان اینکه می‌توان از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش حامل‌های انرژی منابع مالی احیای بافت‌های فرسوده را تأمین کرد، افزود: بنده امیدی به بازسازی محلات بافت‌های فرسوده ندارم؛ بنابراین باید به سمت تولید مسکن حرکت کنیم که سالانه ۷۰۰ هزار مسکن تولید شود.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر رویکرد فعلی به رکود مسکن باقی بماند در آینده با افزایش جهشی قیمت مسکن مواجه خواهیم شد و علی‌رغم اینکه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی بر تولید مسکن به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد، اما اعتقادی به تولید مسکن نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مداخله دولت در نظام مهندسی باید کاهش یابد، گفت: وقتی دخالت دولت در نظام مهندسی کاهش یافت و به این سازمان‌ها اختیارات داده شد باید از این سازمان‌ها مسئولیت‌پذیری را درخواست کرد و آنها هم باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام داریم، عنوان کرد: سالانه با اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار حداقل ۲۰ سال طول خواهد کشید تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.


9690265
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است