بین‌الملل 12:49 - 10 آبان 1393
اذعان پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا
پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا در گزارشی نوشت که غرب باید از طریق تقویت جامعه مدنی ایران به نتیجه‌ دلخواهی که در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کند، دسترسی پیدا کند.

نهادهای جامعه مدنی در ایران؛ بازوی واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره در گزارشی به جامعه مدنی ایران اشاره کرد و نوشت که غرب می‌بایست به منظور دستیابی به نتیجه‌ای که در مذاکرات به دنبال آن است، از طریق جامعه مدنی ایران وارد عمل شود و آن را تقویت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا در یادداشتی تحلیلی به قلم یک نویسنده ایرانی‌الاصل این‌گونه نوشت که اعضای جامعه مدنی ایران شاید جزء آن‌دسته از گروههایی باشند که بیش از اندازه نادیده گرفته می‌شوند و این در حالی است که آنها مهم‌ترین بازیگران در مذاکرات هسته‌ای ایران به حساب می‌آیند.

بر اساس این گزارش، در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه، اکثر جامعه مدنی ایران از غرب حمایت می‌کند و اگر غرب به اعمال تحریم‌ها و انزوای ایران ادامه دهد، این گروهها به غرب از بین می‌روند و به همین منظور حائز اهمیت است که برای دست‌یابی به نتیجه‌ای که در مذاکرات هسته‌ای به دنبال آن هستیم، دست این همپیمانان خود در ایران را تقویت کنیم.

پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره اینگونه ادامه داد، حل مسئله‌ هسته‌ای ایران از طریق تمرکز صرف بر فشارهای خارجی و تحریم، غیرممکن است. به منظور دست پیدا کردن به تصویر کاملی از ایران، نه تنها باید اقدامات دولت را درک کرد بلکه باید نقشی را که جامعه مدنی ایفا می‌کند، در نظر گرفت.

پایگاه «هیل» نوشت، جامعه مدنی در سال‌های گذشته تضعیف شده است اما آنها تقابل چشمگیر غیرقابل انتظاری مقابل خواسته‌های داخلی و خارجی دولت ایران از خود نشان داده‌اند.

این گزارش مدعی شد که پافشاری‌های همین جامعه مدنی ایران بود که موجب شد دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2013 ایران عقب‌نشینی کنند و از طریق اعتراضات آنها به سیاست‌های خارجی و داخلی ایران، عرصه انتخاباتی را به صحنه چالش دو ایده مخالف، تقابل مقابل همکاری ایران با جامعه جهانی تبدیل کرد.

‌هیل افزود: پیدایش تدریجی اتحادیه‌ها، سندیکاها، سازمانهای کارگری، هنری و ...در یکسال گذشته نشان می‌دهد که جامعه مدنی، ریشه عمیقی در ایران دارد و این واقعاً امیدبخش است.

این گزارش با اشاره به این موارد نوشت که حمایت از دیپلماسی و تقویت جامعه مدنی ایران، نه تنها احتمال بازگشت افراط‌گرایان به پست ریاست‌جمهوری را کاهش می‌دهد بلکه کمک می‌کند که دولت ایران نقش سازنده و صلح‌آمیزی را در منطقه ایفا کند.

پایگاه کنگره در پایان نتیجه‌گیری کرد که باید مراقب باشیم که مجدداً مرتکب اشتباه مشابه نشویم. با حمایت از دیپلماسی و تلاش برای حذف تحریم‌ها می‌توانیم جامعه مدنی ایران را تقویت کنیم که مقابل تندروها در ایران مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/

 


5089456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در نتیجه حملات پنجشنبه شب حزب الله در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان، یک صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هلاکت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برپا کردن چادر در اعتراض به حدود هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به دانشگاه‌های کانادا گسترش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در استان‌های مختلف شهر صعده امروز با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است