علمی فناوری 14:27 - 24 آبان 1398
بررسی‌های انجام شده در مورد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نشان می‌دهند که شرکت مایکروسافت، رتبه نخست اخلاق را در میان شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دارد.

"مایکروسافت" رتبه اول اخلاق را در میان شرکت‌های فناوری کسب کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، بررسی‌های اخیری که در مورد عملکرد شرکت‌ها در سال جاری صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهند که شرکت "مایکروسافت" (Microsoft)، بالاترین رتبه اخلاقی را در میان شرکت‌های همتای خود دارد.

پژوهشگران سازمان غیرانتفاعی "جاست کپیتال" (JUST Capital) در این بررسی، با بیش از چهار هزار بزرگسال آمریکایی مصاحبه کردند و از آنها در مورد موضوعات گوناگونی از جمله دستمزد کارگران، سود، اولویت‌بندی و نحوه برخورد با مشتریان پرسیدند. موضوعاتی مانند فعالیت‌های محیطی شرکت نیز در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از پایان یافتن مصاحبه‌ها و بررسی آنها، فهرستی از شرکت‌های گوناگون تهیه شد که مایکروسافت در صدر آنها قرار داشت. شرکت‌های دیگری مانند "اپل" (Apple)، "اینتل" (Intel)، "سیلزفورس" (Salesforce) و "آلفابت" (Alphabet) نیز در رتبه‌های بعد قرار گرفتند.

"آلیسون اومنز" (Alison Omens)، مدیر برنامه‌ها و راهبردهای شرکت "جاست کپیتال" گفت: این فهرست، مجموعه‌ای از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را در بر می‌گیرد که با توجه به صحبت‌های مردم انتخاب شده‌اند؛ زیرا مشکلاتی که مردم عنوان می‌کنند، از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی هستند. در حال حاضر، شرکت‌هایی در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند که دستمزدی بیش از دستمزد مورد نیاز برای یک زندگی معمولی به کارکنان خود می‌دهند و فرصت پیشرفت شغلی را نیز برای آنها فراهم می‌کنند.

با وجود این، شرکت‌های حوزه فناوری در سال‌های اخیر، رسوایی‌هایی نیز داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به اعتراضات کارمندان "گوگل" و یا "اینتل" اشاره کرد.

جالب اینجاست که "فیس‌بوک" (Facebook) با وجود تلاش در زمینه پرداخت حقوق کارگران و مقوله‌های دیگر مرتبط با کارمندان، به رتبه ۱۴۹ این فهرست دست یافته است. این بررسی نشان می‌دهد که رتبه این شرکت در زمینه رفتار با مشتریان، حفاظت از حریم شخصی آنها و برقراری ارتباط، ۹۱۵ است. فیس‌بوک از نشان دادن واکنش فوری به این موضوع خودداری کرد.

انتهای پیام


10294467
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است