بین‌الملل 16:37 - 12 بهمن 1393
آتن- ایرنا- وزیر امورخارجه یونان گفت: این کشور عضو دائم اتحادیه اروپاست و این اتحادیه نمی تواند با یونان مانند یک کشور ناظر در این اتحادیه برخورد نماید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا : نیکوس کوجی یاس وزیر امورخارجه یونان در مصاحبه با خبرگزاری رسمی یونان ( آنا) با انتقاد از برخورد اتحادیه اروپا در قبال یونان، گفت: اتحادیه اروپا باید یاد بگیرید با یونان به عنوان یک کشور کاملاً عضو و با حقوق تساوی ،و نه به عنوان یک کشور ناظر برخورد نماید.



وی در ادامه نیز گفته است: یونان بدهکار است ولی این دلیلی نمی شود که با کشورمان برخودری متفاوت از کشورهای دیگر داشته باشند و من در شورای اخیر وزیران خارجه اتحادیه اروپا، این مساله را بطور کامل برای همتایان خود روشن کرده ام.



بر اساس تجربیاتی که در این شورا طی چند روز گذشته حاصل شده، مشخص گردیده که اتحادیه اروپا متوجه شد که موظف به مذاکره است و نمی تواند دستور بدهد، دستور را کسانی که دستور پذیر هستند ممکن است قبول کنند ولی یونان دارای حقوقی برابر با دیگرکشورها در جمع کشورهای اتحادیه اروپاست و این در واقع نتیجه ای بود که از حضور درشورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا که چندی پیش صورت گرفت، بدست آمده است.



وزیر امورخارجه یونان در ادامه گفته است: بحران کشورفقط مالی نیست، بلکه برون رفت از بحران مالی تنها زمانی میسر می شود که ملت احساس امنیت مالی نماید، احساس حفظ غرور ملی و احساس احترام بین المللی را در خود بازیابد و دولت مصمم است که اعتبار ملی کشور را در سطح جهان به کشورمان بازگرداند و با دیگر کشورها و بخصوص اعضای اتحادیه اروپا حرف ها و مواضع ما را بپذیرند و مورد توجه خود قرار دهند.



کوزی یاس افزود: یونان با تحریم بیشتر روسیه توسط اتحادیه اروپا مخالف ، ولی تصمیم های قبلی را این اتحادیه یعنی قبل از اینکه دولت چپ گرای ائتلافی یونان ( سی ریزا) به قدرت برسد، را اجرا خواهد کرد .



اروپام**462** 1095

انتهای پیام /*


5751726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است