بین‌الملل 09:02 - 07 شهریور 1393
رویترز خبر داد:
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت :مقامات دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفتند آمریکا در حال شدت بخشیدن به تلاش خود برای آغاز عملیاتی بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه است و سعی دارد شرکایی را برای اقدام نظامی مشترک بالقوه پیدا کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی می گویند انگلیس و استرالیا نامزدهای بالقوه در این زمینه هستند.


آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد در حال گفتگو با آمریکا و دیگر شرکای بین المللی درمورد اقدام نظامی احتمالی علیه دولت اسلامی است اما این مسئله را نیز روشن کرد که در این اقدام نظامی مشارکت نخواهد کرد.


جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت :« ما در حال همکاری با شرکای خودمان هستیم و از آنها خواسته ایم به ما اعلام کنند که چگونه می توانند مشارکت کنند. راه های مختلفی برای مشارکت وجود دارد : بشردوستانه ، نظامی ، اطلاعاتی ، دیپلماتیک.»
هنوز مشخص نیست چه تعداد از کشورها در این روند مشارکت خواهند کرد. برخی متحدان مورد اعتماد آمریکا ازجمله انگلیس خاطرات تلخی را از مشارکت در ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حمله به عراق در سال 2003 همراه دارند. در حمله به عراق نیروهایی از 38 کشور مشارکت داشتند اما برخی کشورها ازجمله فرانسه از پیوستن به این جنگ خودداری کردند. ادعاها در مورد وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق که عاملی برای تشکیل ائتلاف برای حمله به این کشور بود دروغ از آب درآمد.


مقامات آمریکایی تصریح کردند آمریکا در صورت لزوم می تواند به تنهایی علیه ستیزه جویان دولت اسلامی که یک سوم از عراق و همچنین سوریه را تصرف کرده اند اقدام کند.


دستیاران ارشد کاخ سفید این هفته برای گفتگو درباره راهبردی به منظور گسترش حملات علیه دولت اسلامی ازجمله حملات هوایی احتمالی علیه ستیزه جویان دولت اسلامی در سوریه نشست برگزار کردند ، حمله ای که بدون شک از عملیات کنونی آمریکا در عراق خطرناک تر خواهد بود.


در حالی که دولت عراق از نقش جنگنده های آمریکا در حمله علیه ستیزه جویان استقبال کرده است اما بشار اسد رئیس جمهور سوریه هشدار داده است هرگونه حمله بدون اجازه این کشور یک اقدام تجاوزکارانه تلقی خواهد شد.


دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد هنوز از آمریکا درخواستی برای کمک به حملات هوایی علیه ستیزه جویان دولت اسلامی دریافت نکرده است.


سخنگوی دولت انگلیس گفت : در حال حاضر این مسئله در دست بررسی نیست. ما همچنان بر تلاش برای حمایت از دولت عراق و نیروهای کرد متمرکز هستیم تا آنها بتوانند با خطر داعش مقابل کنند.


سخنگوی تونی ابوت سخنگوی نخست وزیر استرالیا گفت کمک بشردوستانه در عراق می تواند ادامه یابد اما از بیان اینکه آیا استرالیا به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا ملحق خواهد شد یا خیر خودداری کرد.


سخنگوی ابوت افزود : واکنش ما به هرگونه درخواست آمریکا یا دیگر متحدان و شرکای نزدیک بر این اصل استوار خواهد بود که آیا یک هدف بشردوستانه موفقیت آمیز وجود خواهد داشت یا خیر. همچنین نقش متناسب استرالیا نیز در این روند باید مشخص شود.


مقامات آمریکایی امیدوارند موفقیت نسبی کمک بشردوستانه و حملات اخیر علیه تسلیحات ستیزه جویان در عراق باعث رفع نگرانی های متحدان واشنگتن درمورد حمایت از اقدام نظامی جدید شود.




انتهای پیام/



4590499
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست نسبت به خطرات تشدید تنش‌ها با حزب‌الله هشدار داد و گفت تعداد بالای موشک‌های مقاومت، سیستم‌های دفاع هوایی را دچار مشکل می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد که دولت بایدن ساخت اسکله موقت در ساحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه، درخواست‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه افزایش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است